وزیردفاع انگلیس:برای کاهش تنش در منطقه خلیج فارس کوشش می کنیم

به گزارش حمایت از تولید ملی، لندن - خبرنگاران - وزیر دفاع انگلیس طی اظهاراتی درمجلس عوام انگلیس درباره تنش ها در خلیج فارس و منطقه توضیح داد که این کشور در گام نخست با یاری شرکا و متحدانش کوشش می نماید تا تنش ها را کاهش دهد.

وزیردفاع انگلیس:برای کاهش تنش در منطقه خلیج فارس کوشش می کنیم

پنی موردانتاین اظهارات را روز سه شنبه در پاسخ به پرسش فیلیپ هولوبون یکی از نمایندگان مجلس بیان کرد وافزود: ما سهم عمده ای دراین منطقه داریم وسرمایه گذاری کلانی درآن نموده ایم.در گام نخست با متحدان و شرکایمان برای کاهش تنش ها کوشش می کنیم و همچنین از واقعیاتی که پشت حوادث اخیر واقع شده است، آگاه شویم.

هولوبون از وزیر دفاع انگلیس پرسیده بود، آیا این کشور در حمایت از آمریکا برای مقابله با آنچه تهدید ایران خوانده می گردد نیرو اعزام خواهد نمود؟

موردانت پاسخ داد: انگلیس با نگرانی آمریکا و شرکایش در خلیج فارس و اروپا درباره افدامات بی ثبات کننده ایران اشتراک نظر دارد. ما به همکاری نزدیک با متحدان و شرکایمان برای دفع تهدیدها در منطقه ادامه می دهیم.

وزیرخارجه انگلیس هم دیروز بار دیگر دو طرف را به آرامش دعوت کرد و گفت: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست.

رسانه های انگلیسی که تا هفته گذشته ساز افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا را کوک می کردند،از دیروز تا حد زیادی عقب نشینی نموده و حتی نشریه هایی مانند تایمز یا سان که با برجام میانه خوبی ندارند، کوشش ترامپ برای کاهش سطح تنش ها با ایران را برجسته نموده اند.

آمریکا مدتی است که با هیاهوی فراوان و تغییر آرایش نظامی، ناوهای هواپیمابر خود را برای تحت فشار گذاشتن ایران راهی منطقه نموده، اما چون با ایستادگی ایران مقابل سیاست فشار حداکثری روبرو شده، به دنبال راهی است تا به وسیله یک کشور میانجی به این قائله خاتمه دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در چندین نوبت تأکید نموده در پی جنگ با ایران نیست و دیروز هم در گفت وگو با فاکس نیوز خاطرنشان کرد قصد درگیری نظامی با ایران را ندارد.

اروپام * هـ ن *1590

منبع: ایرنا

به "وزیردفاع انگلیس:برای کاهش تنش در منطقه خلیج فارس کوشش می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیردفاع انگلیس:برای کاهش تنش در منطقه خلیج فارس کوشش می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید