پوشش محوطه باستانی شهریری مشگین شهر در آستانه تکمیل نهاده شد

به گزارش حمایت از تولید ملی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با پیگیری های اجرا شده مطالبه مردمی در راستای اجرای پوشش محوطه باستانی شهریری مشگین شهر محقق شده و این طرح در آستانه تکمیل قرار گرفته است.

پوشش محوطه باستانی شهریری مشگین شهر در آستانه تکمیل نهاده شد

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی صبح امروز 16 مرداد در بازدید از پوشش شهریری اظهار کرد: با تکمیل پوشش این محوطه باستانی مطالبه چندین ساله مردم فرهنگ دوست استان و شهرستان مشگین شهر تحقق می یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: خوشبختانه با تکمیل پوشش محوطه مکتب اوشاقلاری، فاز نخست سایت موزه 400 هکتاری شهریری در آستانه افتتاح قرار گرفته و در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

او ادامه داد: سال گذشته این سایت تاریخی را به اسم نخستین پایگاه ملی استان ثبت ملی کردیم و همزمان عملیات پوشش محوطه و سنگفرش جهت دسترسی، احداث سرویس بهداشتی و نمازخانه این مجموعه شروع شد که امروز شاهد تکمیل آنها هستیم.

فلاحی اضافه کرد: عملیات محافظت و بازسازی استایل های سنگی محوطه در فاز بعدی و طی تفاهم نامه ای که با دانشگاه هنر تبریز منعقد شده به زودی شروع خواهد شد که کوشش می کنیم با تسریع در عملیات اجرایی این بخش از محوطه هم هر چه سریع تر تکمیل گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر در این محوطه باستانی اسم کرد: با توجه به اهمیت این مجموعه بزرگ کوشش کردیم تا در راستای معرفی و حفاظت و صیانت از این محوطه ارزشمند باستانی اقدامات را در سطح ملی پیگیری کنیم.

منبع: توریسم آنلاین

به "پوشش محوطه باستانی شهریری مشگین شهر در آستانه تکمیل نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش محوطه باستانی شهریری مشگین شهر در آستانه تکمیل نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید