گام محققان ایرانی برای تولید پانکراس انسان در بدن حیوان

به گزارش حمایت از تولید ملی، محققان پژوهشگاه رویان در راستای تولید پروژه تولید اعضای بدن، درصدد هستند که پانکراس انسان را ابتدا در بدن حیوان به تولید برسانند.

گام محققان ایرانی برای تولید پانکراس انسان در بدن حیوان

به گزارش گروه رسانه های حمایت از تولید ملی، مهدی حاجیان مدیرگروه پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان در گفتگو با مهر در خصوص پروژه تولید اعضای بدن گفت: پروژه تولید اعضای بدن یک پروژه طولانی است و چندین فاز مختلف دارد.

وی در خصوص مراحل تولید اعضای بدن در پژوهشگاه رویان گفت: در فاز اول که قصد داریم این ارگان ها را در داخل بدن حیوان ایجاد کنیم به همین دلیل لازم است که ابتدا حیوانی داشته باشیم که این ارگان را نداشته باشد و از همین رو پانکراس انسانی را در بدن بز ایجاد می کنیم.

مدیرگروه پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان با بیان اینکه بر آن هستیم که این پانکراس را در بدن بز ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: به همین دلیل درصدد هستیم که اجازه ایجاد پانکراس در بدن بز را ندهیم؛ در حال حاضر سلول های آن آماده و قرار است این سلول ها به پروسه شبیه سازی وارد شود.

حاجیان خاطر نشان کرد: در ادامه این اقدام باید جنینی تولید کنیم که ژن های تولید پانکراس را ندارند و این جنین ها را به بزهای گیرنده انتقال دهیم؛ این مرحله تا شش ماه آینده انجام می شود و سلولهای آن آماده است.

این محقق بیان نمود: ما شبیه سازی را انجام می دهیم و مطمئن هستیم که سلول های مد نظر (سلول هایی که پانکراس گونه بز را ندارند) آماده کنیم و جنین آن را به تولید برسانیم.

وی با بیان اینکه ابتدا باید این مراحل انجام شود تا به مراحل تولید ارگان در بدن انسان برسیم، گفت: این اقدام کاری مشترک بین دو گروه مشترک پروتئین های نوترکیب و جنین شناسی پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "گام محققان ایرانی برای تولید پانکراس انسان در بدن حیوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام محققان ایرانی برای تولید پانکراس انسان در بدن حیوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید