آبیاری 62 هزار هکتار از اراضی مغان با اتمام پایاب سد خداآفرین

به گزارش حمایت از تولید ملی، اصغر سلیمان زاده پیش از ظهر شنبه در بازدید مدیران حوزه آب و کشاورزی کشور از شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در شمال استان اردبیل اضافه کرد: این طرح به چهار ناحیه عمرانی تقسیم بندی شده و قرار است تا سرانجام سال جاری در اولویت اول 36 هزار و 700 هکتار به بهره برداری برسد.

آبیاری 62 هزار هکتار از اراضی مغان با اتمام پایاب سد خداآفرین

وی با تاکید بر اینکه شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین یکی از پروژه های بزرگ کشور در شمال استان اردبیل است، یادآور شد: این پروژه از محل صندوق توسعه ملی و با سرمایه گذاری یک میلیارد دلار در حال انجامست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل توضیح داد: طول این شبکه بالغ بر 144 کیلومتر است که بخش عظیمی از آن که شامل 92 کیلومتر می گردد، در خاک استان اردبیل قرار داشته و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 78 درصد در حال انجام است.

وی تاکید نمود که این پروژه ملی با اهداف مختلف از جمله انتقال و توزیع آب اراضی در محدوده طرح شبکه خداآفرین، توسعه اقتصادی منطقه ای و استانی به واسطه توسعه کشاورزی و دامپروری، ایجاد اشتغال و.... اجرا می گردد.

سلیمان زاده با بیان اینکه در دوران بهره برداری از این طرح برای بیش از 20 هزار نفر اشتغالزایی شده است، متذکر شد: ساماندهی 10 هزار خانوار عشایر مغان با افزایش فراوری محصولات زراعی، باغی و دامی و با رویکرد جلوگیری از مهاجرت ساکنان از دیگر اهداف مهم در اجرای این طرح است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آبیاری 62 هزار هکتار از اراضی مغان با اتمام پایاب سد خداآفرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبیاری 62 هزار هکتار از اراضی مغان با اتمام پایاب سد خداآفرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید