تامین احتیاج کشور به قلم انسولین، رشد اشتغالزایی با فراوری انسولین

به گزارش حمایت از تولید ملی، عبدالرضا طبری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی نظرآباد که پیروز به فراوری انسولین قلمی و مواد اولیه آن شده به خبرنگاران گفت: این شرکت در 3 فاز فراوری مواد اولیه بایوسیمیلار از سلول، فراوری فرمولاسیون و فراوری محصولات تزریقی درشکل های ویال و سرنگ های از پیش پر شده و قلم های تزریقی انسولین فعالیت می نماید.

تامین احتیاج کشور به قلم انسولین، رشد اشتغالزایی با فراوری انسولین

وی با بیان اینکه دو ماه است که فعالیت شرکت شروع شده است، گفت: طی این مدت یک میلیون قلم انسولین فراوری کردیم که وارد بازار شده اند.

طبری با بیان اینکه فراوری قلم های انسولین پرشده در این شرکت با مواد اولیه وارداتی بوده است، گفت: در صدد هستیم که طی 3 الی 5 ماه آینده خط فراوری مواد اولیه از سلول را راه اندازی کنیم تا به صورت صددرصدی، محصول را روانه بازار کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان اضافه نمود: کلیت فعالیت این شرکت فراوری دارو و مکمل های خوراکی به صورت قرص کپسول و ساشه در حوزه های سرطان، درمان دیابت، داروهای ام اس و داروهای خاص است.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت قابلیت فراوری 30 میلیون قلم را در طول سال به شکل های مختلف دارد، گفت: احتیاج کشور به قلم های انسولین حدوداً 20 میلیون است و این شرکت توانایی تامین این اندازه را دارد که این می تواند از اندازه واردات به حد چشمگیری بکاهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انسولین ها از یک شرکت فرانسوی-دانمارکی وارد کشور می گردد، گفت: در صورت تکمیل خطوط فراوری این شرکت، امکان تامین احتیاج کشور به انسولین خارجی کمتر و کمتر گردد.

وی ادامه داد: اکنون 300 نفر در این شرکت فعال هستند که در صورت راه اندازی همه فازهای فراوریی شرکت، این اندازه اشتغال دو برابر می گردد.

وی با اشاره به برنامه های صادراتی مواد اولیه دارویی و قلم انسولین گفت: اکنون در حال رایزنی با کشورهای جنوب شرق آسیا هستیم و برنامه داریم علاوه بر این به کشورهای همسایه و نیز افریقایی صادرات داشته باشیم.

به گفته طبری، برنامه این است که بیشتر مواد اولیه سلولی را به این کشورها صادر کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تامین احتیاج کشور به قلم انسولین، رشد اشتغالزایی با فراوری انسولین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین احتیاج کشور به قلم انسولین، رشد اشتغالزایی با فراوری انسولین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید