آیا آزمایش های خانگی کرونا قادر به تشخیص اومیکرون هستند؟

به گزارش حمایت از تولید ملی، مطالعات نو از دانشگاه نورث وسترن نشان می دهد بعضی از آزمایش های سریع قادر به تشخیص جهش اومیکرون نیستند.

آیا آزمایش های خانگی کرونا قادر به تشخیص اومیکرون هستند؟

به گزارش حمایت از تولید ملی به نقل از ایرنا ، در آستانه سال نو میلادی قرار داریم و آمار مسافرت در سراسر دنیا رو به افزایش است.

متخصصان علاوه بر تاکید به رعایت دستوراتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، تست های سریع و خانگی را راه چاره خوبی برای پیشگیری می دانند. سازمان پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا به طور مستمر تست های خانگی کرونا را از لحظ دقت تشخیص، مورد ارزیابی قرار می دهد.

مطالعات تازه از دانشگاه نورث وسترن نشان می دهد بعضی از آزمایش های سریع قادر به تشخیص جهش اومیکرون نیستند. بر اساس مطالعات دقت تشخیص تست های خانگی برای شناسایی گونه های جهش یافته، بستگی به آنتی ژنی دارد که آزمایش سعی می نماید آن را شناسایی کند.

با افزایش سویه اومیکرون، انتظار می رود افرادی که ماه ها پیش واکسینه شده اند؛ به علت کاهش محافظت آنتی بادی، در معرض عفونت اومیکرون باشند؛ بنابراین تزریق دز یادآور لازم است.

آیا امکان ابتلای همزمان به دو سویه کرونا وجود دارد؟

از نظر تئوری این امکان وجود دارد. برای مثال در مبتلایان به ویروس اچ آی وی، فرد می تواند همزمان با دو سویه ویروسی آلوده گردد. در این حالت ترکیب مجدد ویروسی، منجر به ایجاد گونه هیبریدی می گردد. تنها راه مقابله با پیشگیری از این حالت، تزریق دز یادآور است.

آیا تزریق دز یادآور به طور سالانه مورد احتیاج است؟

برای پاسخ به این سوال، داده های بلند مدت بیشتری مورد احتیاج است و باید دوام پاسخ ایمنی ایجاد شده با دز یادآور نیز مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد. محققان احتمال می دهند دز یادآور محافظت قوی، برای مدت طولانی تری ایجاد کند.

بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، 90 درصد موارد ابتلای تازه از گونه اومیکرون هستند و به زودی در سراسر دنیا نیز وضع به همین شکل خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محققان آفریقای جنوبی چندی پیش گونه ای تازه از ویروس کرونا را شناسایی کردند که دارای جهش های چندگانه است. سازمان دنیای بهداشت این گونه تازه را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را اومیکرون نام گذاری نموده است.

این نهاد بین المللی در تازه ترین گزارش خود خاطرنشان کرد: موارد ابتلا به اومیکرون در هر 36 تا 72 ساعت 2 برابر می گردد که این امر نشان می دهد این سویه تازه از مزیت رشد قابل توجهی نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب بوده، برخوردار است.

به این ترتیب انتظار می رود که اومیکرون به زودی از دلتا سبقت بگیرد و به گونه غالب در دنیا تبدیل گردد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه 28 آذرماه 1400 مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

انتهای پیغام،

منبع: ایران آنلاین

به "آیا آزمایش های خانگی کرونا قادر به تشخیص اومیکرون هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا آزمایش های خانگی کرونا قادر به تشخیص اومیکرون هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید