اجرای 40 برنامه جامع در روستاهای استان تهران طی سال 98

به گزارش حمایت از تولید ملی، معصومه پرندوار عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از بعضی روستاهای بخش رودهن و بخش مرکزی دماوند با بیان اینکه تبیین سیاست های دولت در حوزه روستایی مهم ترین هدف این نهاد است، گفت: آموزش سرفصل هایی همچون آگاهی از قوانین و مقررات، مقاوم سازی روستا، آب شرب و محیط زیست، در قالب نشست هایی به شوراها و دهیاران روستاها ارائه شده است.

اجرای 40 برنامه جامع در روستاهای استان تهران طی سال 98

وی با بیان اینکه گام نخست در این امر با موفقیت به سرانجام رسید، اضافه نمود: گام دوم ارتباط برقرار کردن با بخشداران و حضور در روستاها و ایجاد ارتباط تنگاتنگ با دهیاران، اعضای شورا و اهالی روستا است تا بتوانیم سند توسعه را منطبق بر واقعیت ها و خواسته های مردم ترسیم کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران با تأکید بر اینکه در سال آینده 40 برنامه جامع در سطح روستاهای استان تهران پیش بینی شده است، گفت: اغلب این برنامه ها در حوزه های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و مالی است که در صورت اجرایی شدن، به روستاهای ایده آل کشور تبدیل می شوند.

این مقام مسئول در مورد بازدید از روستاهای گلاهک و چناران از توابع بخش رودهن و روستای مراء از توابع بخش مرکزی دماوند ادامه داد: ضمن بازدید از پروژه های عمرانی این 3 روستا، نشستی با اعضای شورا و دهیاران صورت گرفت و مطالبات مردم آنالیز شد.

پرندوار با تأکید بر اینکه اتخاذ تصمیم های لازم در این نشست ها در اجرای سیاست های سال آینده در حوزه روستایی موثر خواهد بود، خاطر نشان کرد: مسائل مربوط به طرح های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهم ترین مطالبات بود که با توجه به قدمت این نهاد میتوانیم با تعامل و انسجام بیشتر و با استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان استان تهران، استانداری و وزارت کشور، نسبت به برطرف مسائل اقدام کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران با اشاره به سیاست اصلی این نهاد توضیح داد: افتتاح دهیاری و پروژه عمرانی در سطح روستاها در اولویت کاری نبوده بلکه سیاست گذاری و برنامه ریزی در اولویت است تا دهیاری ها منطبق با سیاست ها و سند توسعه حرکت نمایند.

این مقام مسئول تأکید کرد: بیش از 700 روستا در سطح استان داریم که از این تعداد 450 روستا دارای دهیاری هستند که بعضی از این دهیاری ها در وزارت کشور ثبت نشده و در حال حاضر 5 دهیاری در مرحله مصوبه هیئت وزیران قرار گرفته است که تا سرانجام سال فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اجرای 40 برنامه جامع در روستاهای استان تهران طی سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 40 برنامه جامع در روستاهای استان تهران طی سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید