اختصاص 10میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت و مرمت آثار تاریخی خوی

به گزارش حمایت از تولید ملی، رئیس اداره میراث فرهنگی خوی از اختصاص بیش از 10میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت و مرمت آثار تاریخی این شهرستان اطلاع داد.

اختصاص 10میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت و مرمت آثار تاریخی خوی

به گزارش حمایت از تولید ملی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، عزیز میرزایی با اعلام این خبر گفت: در یکسال گذشته تعداد هشت پروژه مرمتی با اعتباری بالغ بر بیش از 10میلیارد ریال در این شهرستان اجرا شده که عملیات مرمت تعدادی از آنها به اتمام رسیده و تعدادی دیگر در حال مرمت می باشند.

او با اشاره به خبری در مورد عدم توجه میراث فرهنگی به نگهداری و حفاظت از مسجد مطلب خان خوی توضیح داد: این مسجد یکی از بناهای ارزشمند این شهرستان بوده که همیشه در اولویت برنامه های مرمتی و حفاظتی اداره کل و اداره شهرستان است.

او در همین خصوص اضافه کرد: تصویر منتشرشده در فضای مجازی مربوط به چند سال گذشته بوده که کارگران مرمتی پروژه به دلیل حضور شبانه روزی در محل بدون توجه و اطلاع سرپرست پروژه اقدام به عملی ناشایست (آویختن لباس) در محراب مسجد نمودند که در همان زمان تذکرات قانونی و لازم به پیمانکار مربوطه داده شد.

میرزایی اضافه کرد: خوی و آثار تاریخی آن همیشه مورد توجه مسافران ورودی به استان بوده و اولویت اصلی اداره میراث فرهنگی شهرستان خوی حفاظت و صیانت از این آثار و بویژه اماکن تاریخی و مذهبی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی خوی با اشاره به اقدامات انجام یافته ادامه داد: در طول یک سال اخیر پروژه هایی مانند بازار خرازان، بازار امیر، حمام محمد بیگ، مقبره آل یعقوب، مدرسه تاریخی خسروی، کاوشهای دوزداغی و چندین پروژه دیگر از جمله پروژه های مرمتی این شهرستان است.

میرزایی هم چنین گفت: در امسال و با اختصاص اعتباری بالغ بر 300میلیارد ریال در حال ساخت مجموعه فرهنگی تاریخی شمس تبریزی هستیم که امیدواریم با حمایتهای لازم این پروژه در اسرع وقت به اتمام برسد.

او در خاتمه با قدردانی از جامعه مطبوعاتی استان گفت: مطمئناً چشم و قلم حمایت از تولید ملی و اهالی مطبوعات ما را در وظیفه خطیر خود مبنی بر حفاظت و مرمت آثار و ابنیه تاریخی کمک رسان خواهد بود.

منبع: میراث آریا

به "اختصاص 10میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت و مرمت آثار تاریخی خوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 10میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت و مرمت آثار تاریخی خوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید