100 خانه مسافر غیرمجاز در شهر کرمانشاه وجود دارد

به گزارش حمایت از تولید ملی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می گردد در شهر کرمانشاه تا 100 خانه مسافر غیر مجاز وجود داشته باشد.

100 خانه مسافر غیرمجاز در شهر کرمانشاه وجود دارد

علی صابر عصر سه شنبه در کارگروه فرهنگی، اجتماعی استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری، اضافه کرد: در محوطه تاریخی تاق بستان شهر کرمانشاه تا 38 خانه مسافر غیرمجاز شناسایی شده است.

وی تاکید نمود: خانه مسافرهای غیرمجاز به دلیل نبود کنترل، مسائل اجتماعی و فرهنگی زیادی به دنبال دارند.

او مجموع خانه مسافرهای دارای مجوز شهر کرمانشاه را 42 مورد و سایر شهرستانها را 33 مورد گفت و اضافه کرد: سال گذشته 19 خانه مسافر شهر کرمانشاه قراردادشان را تمدید نکردند.

صابر وجود خانه مسافر مجوزدار را به دلیل ابزارهای نظارتی مانند امکان نصب دوربین بهتر دانست و گفت: ما نمی توانیم بر خانه مسافرهای غیر مجاز کنترلی داشته باشیم.

او همچنین فرایند قضایی برخورد با تخلفات خانه مسافر را زمان بر گفت و گفت: به محض پلمپ یک خانه مسافر افراد اقدام به فک پلمپ می نمایند و در عمل برخورد بازدارنده ای نداریم.

رواج تورهای یک روزه غیرمجاز در استان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در ادامه همچنین خواهان نصب کیوسک اطلاع رسانی در سطح شهر برای راهنمایی مسافران به سمت خانه مسافرهای دارای مجوز شد.

صابر در بخش دیگری از سخنانش از رواج تورهای یک روزه غیر مجاز درون استانی به عنوان دیگر چالش بخش گردشگری نام برد و اضافه کرد: گسترش شبکه های اجتماعی در شکل گیری این تورها نقش پر رنگی دارد.

وی در خاتمه خسارت کرونا به حوزه گردشگری استان را در سال گذشته 91 میلیارد تومان و همچنین بیکار شدن هزار و 125 نفر گفت.

در این جلسه حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز گفت: برای آنکه خانه مسافرها به صورت غیر مجاز فعالیت ننمایند باید صدور مجوزها آسان گردد.

وی اضافه کرد: سیاست کلی کشور تقویت بخش گردشگری است برای همین نمی توان مانع فعالیت خانه مسافرها شد.

خوش اقبال تاکید نمود: اگر به سمت صدور مجوز نرویم ، غیرمجازها غیرقابل کنترل می شوند و ممکن است اتفاقاتی در آنجا بیفتد که به وجهه کرمانشاه آسیب بزند.

وجود چهار هزار و 200 اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

منبع: توریسم آنلاین

به "100 خانه مسافر غیرمجاز در شهر کرمانشاه وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 خانه مسافر غیرمجاز در شهر کرمانشاه وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید