ایمنی سازی بازار بزرگ اصفهان نیازمند هزار میلیارد تومان است

به گزارش حمایت از تولید ملی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: برای بازسازی و ایمنی سازی بازار بزرگ شهر تاریخی اصفهان به یک هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که در زمان حاضر این بودجه را در اختیار نداریم.

ایمنی سازی بازار بزرگ اصفهان نیازمند هزار میلیارد تومان است

به گزارش گروه استان های حمایت از تولید ملی، علیرضا ایزدی گفت: نگاه دولت به بازسازی و بازسازی آثار تاریخی مشارکت مردمی است و ضروری است که برای ایمنی سازی بازار بزرگ، کسبه همکاری جدی داشته باشند.

وی اضافه نمود: دست بازاریان را در ایمن کردن مغازه های خود باز گذاشتیم و تا به امروز هر آن کس در پی دریافت نامه برای اصلاح مغازه خود بوده، صادر شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان توضیح داد: اینکه سازمان میراث فرهنگی اجازه اصلاح و ایمنی مغازه را به کسبه در بازار بزرگ نمی دهد، نادرست است و مشارکت بازاریان در ایمنی سازی مغازه ها باید افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سازمان میراث فرهنگی برای ایمن سازی بازار ورود نمی کند، ادامه داد: اگر کسی بخواهد در خانه خودش تغییری یا بازسازیی کند شهرداری محله باید اقدام کند بازاریان برای بازسازی مغازه خود که جزو املاکشان هست باید خود اقدام نمایند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان بعلاوه در ارتباط به سرای توتی که بیش از 300 سال سابقه دارد و به مخروبه مبدل شده است، ادامه داد: سرای توتی از دغدغه های میراث فرهنگی است، اما اعتباری در اختیار نداریم.

بازار بزرگ اصفهان بطول هشت کیلومتر و بالغ بر 12 هزار مغازه در نزدیکی مسجد جامع این شهر قرار گرفته است و از زمان های قدیم به عنوان یکی از بازار های بزرگ دنیای اسلام قدیم به شمار می رود و از سازه های عهد صفوی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ایمنی سازی بازار بزرگ اصفهان نیازمند هزار میلیارد تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمنی سازی بازار بزرگ اصفهان نیازمند هزار میلیارد تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید