اعتراف تبعه آمریکایی به پروژه ربودن و حذف رئیس جمهور ونزوئلا

به گزارش حمایت از تولید ملی، یکی از اتباع آمریکا که اخیرا به علت تلاش برای کودتا در ونزوئلا دستگیر شده است، اعتراف کرد که به دنبال ربودن رئیس جمهور ونزوئلا بوده است.

اعتراف تبعه آمریکایی به پروژه ربودن و حذف رئیس جمهور ونزوئلا

به گزارش گروه بین الملل حمایت از تولید ملی و به نقل از رویترز، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا چندی پیش طی یک سخنرانی تلویزیونی گفت، مقامات 13 نفر تروریست را روز دوشنبه دستگیر کرده اند که با واشنگتن هماهنگ بودند تا از طریق سواحل کارائیب وارد خاک ونزوئلا شوند و دولت این کشور را سرنگون کنند.

مادورو در این سخنرانی پاسپورت آمریکایی و سایر کارت های هویت مهاجمان به نام های ایرن بری و لوک دنمن را نشان داد و گفت که آنها اعتراف کرده اند با جردن گودرو کار می کردند. گودرو یک نظامی بازنشسته آمریکایی است که شرکت امنیتی سیلورکرپ یو اس آ مستقر در فلوریدا را مدیریت می کند.

بر همین اساس، روز چهارشنبه تلویزیون ملی ونزوئلا اعترافات لوک دنمن سرباز سابق آمریکایی که در ونزوئلا بازداشت شده است را پخش کرد که در آن دنمن اعتراف می کند که با یک شرکت امنیتی مستقر در فلوریدا به منظور در دست دریافت کنترل فرودگاه کاراکاس و ربودن نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و انتقال وی به آمریکا در تماس بوده است.

دنمن در این اعترافات گفت که شرکت امنیتی سیلورکرپ یو اس آ مستقر در فلوریدا با خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا قرارداد امضا کرده است تا به دنبال حذف مادورو باشد.

دنمن گفت که این شرکت امنیتی آمریکا به مدیریت جردن گودرو، او و یک فرد دیگر به نام اران بری را برای این عملیات استخدام کرده است.

وی همچنین اعتراف کرد که وظیفه داشته به شماری از ونزوئلایی های ساکن کوبا تعلیم نظامی بدهد تا کنترل کشور خود را به دست بگیرند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز چهارشنبه گفت: ونزوئلا 2 آمریکایی دستگیر شده را که متهم به تلاش برای خرابکاری و یورش ناکام هستند، در این کشور محاکمه خواهد کرد.

وی اضافه نمود: آنها مجرم بوده و اعتراف کرده اند، این افراد توسط دادستان کل ونزوئلا و دادگاه های مدنی محاکمه خواهند شد و این فرایند کاملا تضمین شده و منصفانه خواهد بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از این هرگونه دخالت واشنگتن در تجاوز نظامی و کودتای نظامی شکست خورده در ونزوئلا را رد کرده است، پنتاگون نیز اتهامات مطرح شده از سوی کاراکاس را تکذیب می کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اعتراف تبعه آمریکایی به پروژه ربودن و حذف رئیس جمهور ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف تبعه آمریکایی به پروژه ربودن و حذف رئیس جمهور ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید