افزایش حملات هکری گسترده توسط دولت ها برای سرقت داده های حساس

به گزارش حمایت از تولید ملی به نقل از زددی نت، دوازدهمین گزارش سالانه مؤسسه وریزون در خصوص امنیت سایبری دنیا که بر مبنای آنالیز 41 هزار رویداد در این حوزه تهیه شده، حاکیست که کوشش دولت ها برای انجام حملات سایبری گسترده روز به روز در حال افزایش است.

افزایش حملات هکری گسترده توسط دولت ها برای سرقت داده های حساس

در این گزارش تصریح شده یک چهارم حملات سایبری باهدف جاسوسی صورت می گیرد و مدیران اجرایی ارشد هدف اصلی این حملات هستند. حساب های این افراد در شبکه های اجتماعی نیز یک هدف عمده برای مهاجمان سایبری محسوب می گردد. همچنین استفاده از باج افزار برای قفل کردن داده ها و باج گیری نیز رو به افزایش بوده و هم اکنون 24 درصد از کل بدافزارهای مورد استفاده برای حمله سایبری از این نوع است.

همچنین داده های هک شده حساب های کاربری ایمیل مبتنی بر خدمات کلود و اطلاعات مسروقه کارت های اعتباری از جمله ابزار مورد استفاده هکرها برای تسهیل و پیشبرد حملاتشان محسوب می گردد. از سوی دیگر پیکربندی غلط شبکه های رایانه ای و سخت افزارهای مورد استفاده در آنها و انتشار اطلاعات مربوط به آسیب های نرم افزاری دو سرنخ دیگری است که به هکرها برای موفقیت کمک می رساند.

در حال حاضر کسب سود اقتصادی مهم ترین انگیزه حملات هکری در دنیا محسوب می گردد و 71 درصد از حملات مذکور به همین علت انجام می گردد، کسب فزونی استراتژیک هم انگیزه انجام 25 درصد از این حملات است. همچنین 69 درصد از نفوذهای هکری از خارج از سازمان ها و مجموعه ها صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افزایش حملات هکری گسترده توسط دولت ها برای سرقت داده های حساس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حملات هکری گسترده توسط دولت ها برای سرقت داده های حساس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید