حمله هکری کره شمالی به فراوری کننده واکسن کرونا

به گزارش حمایت از تولید ملی، خبرنگاران: چند هکر از کره شمالی کوشش کردند به سامانه شرکت فراوری واکسن کرونا آسترا زنکا انگلیس نفوذ نمایند.

حمله هکری کره شمالی به فراوری کننده واکسن کرونا

به گزارش حمایت از تولید ملی،فارس به نقل از رویترز گزارش داد: هکرهای کره شمالی طی هفته های گذشته کوشش کردند تا به سامانه شرکت داروسازی آسترا زنکا انگلیس نفوذ نمایند. این شرکت از جمله داروسازانی است که اخیرا اعلام نموده با پیروزیت توانسته است واکسن با اثرگذاری بیش از 90 درصد برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا فراوری کند.

منابع مطلع می گویند: این هکرها کوشش کردند تا با عناوین مختلف در نرم افزارهایی مانند لینکدین و واتساپ به عنوان کارفرما به کارمندان شرکت آسترا زنکا نزدیک شده و به آ نها پیشنهاد کار بدهند. آنها سپس اطلاعاتی را به عنوان شرایط کاری به کارمندان ارسال کردند که این اطلاعات دارای نرم افزارهایی بوده که رایانه کارمندان را آلوده می نموده است.

یکی از این منابع مطلع می گویند: این هکرها به تعداد زیادی از کارمندان آستار زنکا هم از جمله کارمندان بخش تحقیقات واکسن کرونا این شرکت حمله کردند اما گویا نتوانسته اند در حملات خود پیروز عمل نمایند.

نماینده کره شمالی در سازمان ملل در ژنو نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است، پیونگ یانگ هم پیشتر هر گونه اقدام در راستای حملات سایبری را رد نموده بود. خود شرکت آسترا زنکا هم که هم اکنون یکی از سه شرکت فراورینماینده واکسن کرونا در دنیا به شمار می رود، در این زمینه اظهارنظری ننموده است.

منابع مطلع می گویند: ابزارها و تکنیک های هکرها نشان می دهد که آنها بخشی از کوشش نفوذ به سامانه دیگر کشورها هستند که مقامات آمریکایی می گویند از طرف کره شمالی انجام می گردد.

بنا به گفته سه منبع مطلع، که در این زمینه تحقیقاتی را داشته اند این هکرها پیشتر روی شرکت های فعال در حوزه صنایع دفاعی و سازمان های رسانه ای متمرکز بوده اند، اما طی هفته های گذشته روی شرکت های تحقیقاتی در زمینه های مرتبط با کرونا تمرکز نموده اند.

منبع: اقتصادنیوز

به "حمله هکری کره شمالی به فراوری کننده واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله هکری کره شمالی به فراوری کننده واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید