استفاده از درمان های نوین سرطان در کشور گسترش می یابد

به گزارش حمایت از تولید ملی، دکتر محمدرضا قوام نصیری اضافه کرد: با توجه به حضور پزشکان ایرانی در کنگره ESMO آسیا (2016) اکثر متخصصین آنکولوژی برجسته کشورهای آسیا، اروپا، امریکا، کانادا ژاپن حضور داشتند و مقالاتی در مورد پیشگیری و تشخیص زودرس و خصوصا درمان های جدید سرطان ارائه کردند.

استفاده از درمان های نوین سرطان در کشور گسترش می یابد

وی ادامه داد: در این کنگره پزشکان ایرانی نیز مقالاتی ارائه نمودند که مورد توجه قرار گرفته است.

قوام نصیری توضیح داد: در اختتامیه کنگره به مقالات برتر جوایزی اهدا شد که در این میان به تعدادی از مقالات متخصصین انکولوژی ایران نیز جوایزی تعلق گرفت.

رئیس انجمن علمی رادیوتراپی انکولوژی ایران خاطر نشان کرد: در این کنگره در مورد تازه ترین روش های پیشگیری، تشخیص و درمان از سرطان های شایع مانند پستان، ریه، پوست، مثانه، مجاری ادراری - تناسلی و... بحث و گفتگو شد.

قوام نصیری فراهم شدن امکان کسب تجربه همکاران آنکولوژیست در مراکز پیشرفته کشورهای آسیایی و خصوصا اروپایی که دارای مراکز مجهز به درمان های جدید سرطان هستند را از دیگر دستاوردهای این کنگره دانست و یادآور شد: سال گذشته با صاحبنظران و مسوولان این کنگره مذاکرت حضوری در وین (سال 2015) و سنگاپور (سال 2015 و 2016) صورت پذیرفته که مقرر شد شاگردان اول و دوم بورد تخصصی رشته رادیوتراپی انکولوژی به خارج از کشور اعزام و تجربه ها و تبحر پزشکان را در مورد مباحث مرتبط با رادیوتراپی،شیمی درمانی و درمان های توام بیاموزند.

وی اضافه کرد: سال جاری نیز رایزنی هایی صورت گرفت تا علاوه بر شاگردان رتبه اول و دوم بورد، همکاران متخصص و خصوصا جوانان تازه فارع التحصیل که در صندلی علمی دانشگاهی فعال می باشند به کشور های مورد نظر اعزام شوند.

قوام نصیری اعلام نمود: از دستاوردهای این کنگره هم پزشکان و هم مردم بهره مند خواهند شد زیرا حضور در این کنگره ها موجب ارتقاء هر چه بیشتر سطح علمی پزشکان و نهایتا پیشرفت در زمینه تشخیص زودرس و درمان بهینه در کشورمان می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استفاده از درمان های نوین سرطان در کشور گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از درمان های نوین سرطان در کشور گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید