کسب رتبه سوم آسیادر فراوری داروهای بیولوژیک

به گزارش حمایت از تولید ملی، تامین دارو همواره یکی از دغدغه های اصلی در جهان است به همین علت همه کشورها کوشش می نمایند تا در این حوزه بازاری مستقل و خوداتکا داشته باشند.

کسب رتبه سوم آسیادر فراوری داروهای بیولوژیک

به گزارش سرویس علم و پیشرفت حمایت از تولید ملی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایران هم از جمله کشورهایی است که در این زمینه کوشش های زیادی نموده تا خود را از تقلای تامین دارو از بازار ملتهب و تحریمی این حوزه رها کند و با اتکا به توان دانش بنیان ها بتواند به نیازهای خود پاسخ بومی دهد. یکی از این حوزه ها فراوری داروهای زیستی است که به همت شرکت های دانش بنیان و حمایت های انجام شده، تعداد این داروها به 28 قلم رسیده است.

زیست داروها یا داروهای بیولوژیک داروهایی هستند که از منابع زیستی گرفته شده باشند. واکسن، خون و فرآورده های آن، یاخته های سوماتیک، آلرژن ها، بافت های زیستی و پروتئین های نوترکیب نماینده شناخته شده ترین انواع زیست داروها به شمار می فرایند و داروهایی پرکاربرد و حیاتی در نظام درمان کشور هستند.

امروزه در دنیا فرآورده های بیولوژیک دارویی به خاطر جایگاه راهبردی و ارزش افزوده فراوان آن مورد توجه بسکمک از دولت ها و سرمایه گذاران قرار گرفته است. در ایران نیز مقدار ارزش افزوده فراوری داروهای زیستی پس از حوزه خدمات فناوری اطلاعات، بالاترین مقدار ارزش افزوده را دارا است. بر همین اساس متولیان این حوزه در کوششند تا زمینه رشد و توسعه این حوزه را در کشور فراهم نمایند.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله این نهادها است که با کمک شرکت های دانش بنیان طی چند سال اخیر، توسعه این حوزه را رقم زده و با تنوع بخشی به سبد این محصولات، ایران را در کسب رتبه سوم آسیا کمک نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کسب رتبه سوم آسیادر فراوری داروهای بیولوژیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب رتبه سوم آسیادر فراوری داروهای بیولوژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید