السیسی و کوشش برای تجهیز ارتش مصر به تسلیحات تازه

به گزارش حمایت از تولید ملی، رئیس جمهور مصر اخیراً ضمن دستور فراوری و بومی سازی یک سامانه توپخانه ای، در پی خرید یک زیردریایی اتمی و یک ناو هواپیمابر فرانسوی بوده است.

السیسی و کوشش برای تجهیز ارتش مصر به تسلیحات تازه

به گزارش سرویس بین الملل حمایت از تولید ملی، رفیق رزق رئیس هیات مدیره کارخانه 200نظامی در قاهره، کوشش های مصر برای ساخت و بومی سازی سامانه هویتزر کره ای K9 A1 EGY به دستور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور را فاش کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم رزق گفت: فراوری اولین نمونه ها از این سامانه در شروع سال 2024 در مصر برنامه ریزی شده و توافق برای ساخت آن، بخشی از کوشش ها برای بومی سازی صنایع نظامی پیشرفته است. سامانه هویتزر یکی از جدیدترین سامانه های توپخانه ای دنیا محسوب می گردد.

رئیس هیات مدیره این کارخانه نظامی مصری اضافه نمود: سلاح K9 یکی از تسلیحات مهمی است که بنابر دستور السیسی، در مصر فراوری و بومی سازی خواهد شد.

وی ضمن اذعان به همراهی شان در در فرایند ساخت این سامانه معروف کره ای، بومی سازی و فراوری آن را یک پیشرفت تکنولوژیکی خواند و اعلام کرد: این سامانه با همکاری شرکت صنایع مهندسی ابوزعبل ساخته خواهد شد و شرکت مذکور ماموریت ساخت توپ این سامانه را برعهده خواهد داشت.

این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه) پایگاه خبری الاخبار از خواست قاهره برای خرید زیردریایی های باراکودا و یک ناو هواپیمابر مجهز به جنگنده های رافال از فرانسه خبر داده بود.

زیردریایی کلاس باراکود یک زیردریایی تهاجمی هسته ای است که ساخت آن در سال 2007 برای نیروی دریایی فرانسه شروع شد و اولین واحد آن در سال 2020 به بهره برداری رسید. جنگنده رافال نیز از سال 2001 وارد تسلیحات ارتش فرانسه شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "السیسی و کوشش برای تجهیز ارتش مصر به تسلیحات تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "السیسی و کوشش برای تجهیز ارتش مصر به تسلیحات تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید