امواج گرمای دریایی زندگی را نابود می کند

به گزارش حمایت از تولید ملی، نتایج یک بررسی جدید بیانگر آن است که امواج گرمای دریایی می تواند اثرات منفی زیادی را بر طیف وسیعی از موجودات دریایی و به طور کلی عملکرد اکوسیستم داشته باشد.

امواج گرمای دریایی زندگی را نابود می کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی حمایت از تولید ملی به نقل از شینهوا، نتایج یک بررسی جدید بیانگر آن است که امواج گرمای دریایی می تواند اثرات منفی زیادی را بر طیف وسیعی از موجودات دریایی داشته باشد.

براساس مطالعه ای که روز دوشنبه توسط انجمن زیست شناسی دریایی انگلیس منتشر شد، گرمای دریایی دارای پیامدهای اقتصادی اجتماعی و سیاسی است.

این بررسی که توسط محققان صورت گرفته تأکید می کند، امواج گرمای دریایی بر گونه های کلیدی تأثیر می گذارد و ساختار و عملکرد اکوسیستم را تغییر می دهد.

دان اسمیل، محقق ارشد این پژوهش و سرپرست پژوهشگران می گوید: موج های گرمای دریایی می تواند اثرات نامطلوب بر موجودات دریایی داشته باشد که منجر به مرگ و میر گسترده، تغییرات گونه های گیاهی و جانوری، تغییرات در کل اکوسیستم ها و فرآیندهای اکولوژیکی شود.

اسمیل تأکید می کند: همانطور که گرم شدن می تواند محصولات، جنگل ها و حیوانات را از بین ببرد، امواج گرمای دریایی نیز می تواند اکوسیستم اقیانوس ها را ویران کند.

نگرانی عمده کارشناسان علمی به دلیل گرم شده آب اقیانوس هاست که در پی تغییرات آب و هوایی رخ داده است.

این مطالعه در مجله Nature Climate Change منتشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "امواج گرمای دریایی زندگی را نابود می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امواج گرمای دریایی زندگی را نابود می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید