با تصویب کمیسیون تلفیق نسخه های الکترونیکی اجباری می گردد

به گزارش حمایت از تولید ملی، نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 99 گفت که این کمیسیون در مصوبه ای برای اجرای پرونده الکترونیک سلامت، نسخه های الکترونیکی را اجباری نموده است.

با تصویب کمیسیون تلفیق نسخه های الکترونیکی اجباری می گردد

علی اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با حمایت از تولید ملی اظهار کرد: طبق مصوبه امروز کمیسیون تلفیق سازمان های بیمه گر پایه درمان صرفا موظف به پذیرش نسخه های الکترونیکی هستند که شامل کد ملی و مشخصات فردی بیمار، مشخصات فردی و شماره نظام پزشکی پزشک، شناسه یکتای مرکز ارائه خدمت، نوع و میزان خدمت، زمان ارائه خدمت، شناسه الکترونیکی پرداخت بیمار و کد اختصاصی خاتمه فروشگاهی و هزینه خدمت به تفکیک سهم بیمار باشد. شورای عالی بیمه مکلف است نسخه الکترونیک را مبتنی بر ضوابط موجود در این بند طراحی و برای اجرا به تمامی افراد و نهادهای ذکر شده در بند ج ابلاغ کند. در صورتی که شورای عالی بیمه ظرف مدت سه ماه از آغاز سال 99 اقدام به این کار نکند، سازمان های بیمه گر پایه درمان مکلفند حداکثر ظرف مدت یک ماه نسخه الکترونیک را مبتنی بر ضوابط مذکور طراحی و اجرا نمایند.

یوسف نژاد از مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق اطلاع داد که براساس آن شرکت ملی نفت ایران مکلف است چهار میلیون تن مواد اولیه قیر رایگان از محل خوراک تحویلی به پالایشگاه ها تامین و به صورت ماهانه در اختیار دستگاه های اجرایی ذی ربط و در سقف سهمیه های زیر برای تامین قیر مصرفی مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران و تامین سایر هزینه های تبدیل مواد اولیه به قیر و اجرای آسفالت طرح های مربوط قرار دهد. خزانه داری کل کشور مکلف است معادل ریالی نفت خام و مواد اولیه قیر تحویلی را به قیمت روز در حساب های فی مابین با شرکت مذکور لحاظ و تسویه کند:

1. 48 درصد برای آسفالت راه های فرعی و روستایی و روکش آسفالت شبکه راه های اصلی، فرعی و روستایی و عشایری و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری، طرح های مسکن مهر و فرودگاه های کشور در اختیار وزارت راه.

2. 17 درصد برای آسفالت معابر شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر.

3. 11 درصد برای انجام عملیات خاکپوش سازگار با محیط زیست.

4. 19 درصد برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها و انجام طرح های مشارکتی با دهیاری ها.

5. 5 درصد برای نوسازی مدارس و دانشگاه فرهنگیان.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق همچنین از مصوبه دیگر این کمیسیون اطلاع داد که براساس آن وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت صنعت مکلف است با مشارکت دانشگاه ها و موسسات پژوهشی، جهاد دانشگاهی و واحدهای فراوریی و صنعتی داخلی زمینه فراوری سازه های گلخانه ای و فراوری ماشین آلات و ادوات سیستم های آبیاری نوین و سایر تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی مورد احتیاج داخل کشور را فراهم کند. در صورت برخورداری فراوریات داخلی از کیفیت لازم اولویت خرید با فراوریات داخل کشور است و تخصیص ارز یارانه ای به واردات کالاهای مشابه خارجی ممنوع است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "با تصویب کمیسیون تلفیق نسخه های الکترونیکی اجباری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تصویب کمیسیون تلفیق نسخه های الکترونیکی اجباری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید