تغذیه به این روش می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد.

به گزارش حمایت از تولید ملی، شواهد علمی تایید می نمایند که تغذیه هوشمندانه سرچشمه سلامتی و شادابی است. تحقیقات اخیر نشان می دهند تعمق آگاهانه یا مدیتیشن ،یک تمرین آرامشی به حالت آرام نشستن و تمرکز رو دم و بازدم، می تواند دردهای جسمی و روحی را کاهش

تغذیه به این روش می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد.

مترجم: ایرج علیزاده

منبع:راسخون

وعده های غذایی هوشمندانه با مقدار بهتر سلامتی قلب در ارتباط اند.

شواهد علمی تایید می نمایند که تغذیه هوشمندانه سرچشمه سلامتی و شادابی است. تحقیقات اخیر نشان می دهند تعمق آگاهانه یا مدیتیشن ،یک تمرین آرامشی به حالت آرام نشستن و تمرکز رو دم و بازدم، می تواند دردهای جسمی و روحی را کاهش دهد، آثار میگرن را از بین ببرد و به فرو نشاندن پرخاشگری در بچه ها یاری کند.

اما حتی وقتی که در حالت مدیتیشن نشسته باشید و هوشیارانه زندگی می کنید می تواند تاثیرات سلامتی واقعی به همراه داشته باشد. این را یک مطالعه نو منتشر شده در مجله چاقی ارائه داده است. محققان یافته اند یاد گرفتن تغذیه به روش هوشیارانه با سلامتی قلب در ارتباط است.

پژوهشگران 194 فرد چاق را در یک برنامه تمرینی و تغذیه ای پنج ماهه با هدف کاهش وزن قرار دادند. به علاوه به تعدادی از آنها تمرین هوشیاری که هر هفته در کلاس های 2.5 ساعته برگزار می شد، داده شده بود. علاوه بر تمرین تمرکز و یوگا این گروه مهارت غذا خوردن هوشمندانه نظیر یادگرفتن تشخیص نشانه های سیر شدن و تشخیص گرسنگی ناشی از استرس و گرسنگی واقعی را یاد گرفتند. برخی وقت ها تشخیص اینکه استرس دارید یا گرسنه اید سخت است. گروه آموزش هوشیارانه بعضاً در طول تمرین وعده های غذایی کوچک برای تمرین تشخیص سیر شدن دریافت می کردند.

تمرین دیگر خوردن کشمش با تمام حواس بدن بود. نگاه کردن به آن، برداشتن، مزه کردن و جویدن. این عادت معمولی غذا خوردن ما نیست که معمولاً می تواند اتوماتیک باشد. تمرین اساسی دیگر یاد دادن به افراد برای مهربان بودن و قبول کردن خودشان بود. خیلی ها که وزن اضافی دارند وقتی پرخوری می نمایند احساس شرم یا گناه می نمایند. ما می دانیم که این بخشی از فرآیند است و این فرصتی برای درک عادت های خود است نه رسوا کردن خویش.

برای جبران این همه زمان آموزشی اضافی، محققان اطلاعات اضافی در خصوص تغذیه و تمرین در اختیار گروه کنترل قرار می دادند.

بعد از برنامه، محققان یکسال منتظر مانند. تحقیق سابق نشان داده برنامه تغذیه هوشمندانه می تواند عادت های غذایی را بهبود ببخشد. اما ما هنوز در خصوص زمان طولانی بعد از سرانجام برنامه خبری نداریم. وقتی افراد به حال خودشان رها شدند آیا عادت های خود را از سر می گیرند؟

نتایج نشان می دهد بسیاری به آن می چسبند. افراد گروه هوشمندانه 1700 گرم بیشتر از افراد گروه کنترل وزن کم کردند. این تاثیر از نظر آماری در گروه کنترلی به شکل چشمگیری فرق دارد. اما وقتی به عوامل مختلف دیابت نوع دوم می نگریم - شامل مقدار گلوکز یک سال بعد از سرانجام برنامه و مقدار تری گلیسرید یک سال بعد از شروع برنامه - تفاوت های چشمگیری مشاهده می کنیم. این بهبودها احتمالاً در نتیجه استرس کم، کاهش وزن یا انتخاب بهتر غذاها بودند. مولفان این مطالعه می گویند: احساس می کنیم این برنامه هوشیاری از افزایش ریسک ابتلا به دیابت جلوگیری می نماید.

همانطور که یافته ها کنجکاوی انگیز هستند تحقیقات بیشتر در گروه های پرتعدادتر ضروری است. هرچند تعمق در وعده غذایی بعدی شما شاید کلید کاهش وزن نباشد اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد حتماً فایده هایی خواهد داشت.

منبع: راسخون

به "تغذیه به این روش می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه به این روش می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید