فراوری 200محصول در حوزه اسباب بازی توسط شرکتهای خلاق

به گزارش حمایت از تولید ملی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آموزش های ارائه شده به کودک و ابزارهای مورد استفاده او به ویژه اسباب بازی، از جمله منابع شکل گیری در هویت فرهنگی هستند.

فراوری 200محصول در حوزه اسباب بازی توسط شرکتهای خلاق

هر اسباب بازی حاوی پیغامی است که می تواند به نقش بستن باورها و ارزش ها در ذهن کودک یاری کند. با ورود این پیغام ها نظام فکری، شخصیتی و هویتی کودک و به تبع آن جامعه شکل می گیرد. از این رو با توجه به نقش مهم بازی و اسباب بازی در انتقال ارزش ها و فرهنگ جوامع، امروزه اسباب بازی به عنوان یک رسانه مطرح می گردد. بازی شادترین و سازنده ترین فعالیتی است که بچه ها در طول دوران کودکی انجام می دهند.

ایجاد فضای حمایتی از ایده پردازان ایرانی، ترویج و توسعه خلاقیت و نوآوری در صنعت اسباب بازی، اعتبار بخشی به فعالیت های محققان حوزه اسباب بازی، گسترش ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی، شناخت اولویت های مهم صنعت اسباب بازی و هم افزایی سازمان های دولتی و بخش خصوصی برای شناسایی و حل مسائل و مسائل صنعت اسباب بازی ، از جمله مواردی است که نهادهای متولی به آن اهتمام دارند .

محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری با تاکید بر اینکه نیازمند ساخت یک زیست بوم در صنایع خلاق و فرهنگی هستیم گفت: وقتی یک انیمیشن فراوری می گردد، سپس عروسک ها، لباس کودک، خمیردندان و مسواک، روتختی و غیره به ترتیب به بازار عرضه می گردد. این اتفاق را می توان یک هم افزایی میان زیربخش های حوزه صنایع فرهنگی دانست. در حال حاضر بر اساس برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق ، بعضی برنامه های حمایتی از شرکت های دانش بنیان،خلاق و فناور این حوزه صورت می پذیرد که از آن جمله می توان به برگزاری رویدادهای ایده پردازی در راستای توسعه محتوا، حمایت از بسته های تبلیغی و ترویجی و حمایت از حضور در نمایشگاههای داخلی و بین المللی اشاره نمود.

وی اضافه نمود: هم اکنون برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق لیست 76 شرکت خلاق در حوزه فراوری اسباب بازی را با قریب 200 محصول ارائه نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری 200محصول در حوزه اسباب بازی توسط شرکتهای خلاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 200محصول در حوزه اسباب بازی توسط شرکتهای خلاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید