حتی فکرش را هم نمی کنید که کوچک ترین پارک جهان این شکلی باشد!

به گزارش حمایت از تولید ملی، کوچک ترین پارک جهان

در شهر پورتلند آمریکا پارک دایره ای کوچکی هست که فقط 60 سانتی متر قطر دارد! این پارک در نگاه اول بیشتر از اینکه شبیه یک پارک باشد مثل یک گلدان کوچک می ماند! ساکنان این شهر بر روی این پارک خیلی حساس هستند و هیچ کسی جلوی آن ها این پارک را گلدان خطاب نمی کند! سالیان سال است که مردم شهر این پارک را کوچک ترین پارک جهان می دانند و برای ثابت کردن حرفشان هم می توانند گواهی گینس را رو نمایند! دوست دارید درباره کوچک ترین پارک جهان بیشتر بدانید؟ پس در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

حتی فکرش را هم نمی کنید که کوچک ترین پارک جهان این شکلی باشد!

با شنیدن نام کوچک ترین پارک جهان شاید پارکی واقعی را تجسم کنید که میزان اش کمی از پارک های محلی معمولی، کوچک تر است اما اصلا این طور نیست؛ کوچک ترین پارک جهان انقدر کوچک است که هیچ کس نمی تواند در آن جا شود برای همین هم هست که برای درست کردن این پارک سعی شده تا همه چیز در میزان های مینیاتوری و کوچک باشد! این پارک هم مثل پارک های بزرگ چرخ و فلک دارد اما چرخ و فلکی در میزان کوچک!

این پارک به صورت کاملا اتفاقی درست شد و باعث و بانی ساختش روزنامه نگار جوانی بود که در ساختمان روبروی این محل، کار می کرد. ماجرا به زمانی برمی شود که قرار بود در محلی که امروز این پارک در آن واقع شده است یک تیر چراغ برق قرار بگیرد اما حوادثی دست به دست هم داد تا هیچ وقت پای هیچ چراغ برقی به این محل باز نشود! بعد از مدتی در حفره کوچکی که برای تیر چراغ در نظر گرفته شده بود علف های هرزی جوانه زد، همین جوانه های کوچک و سبز کافی بود تا روزنامه نگار یکی از مجله های معروف آن موقع به نام فگان تصیمم بگیرد تا در این محل گل بکارد.

فگان در سال 1946 از جنگ جهانی دوم برگشت تا شغل روزنامه نگاری را ادامه دهد. دفتر کار او در طبقه دوم ساختمان بود و او به راحتی می توانست از پنجره اتاق نه فقط منظره خیابان شلوغ بلکه حفره ای را که برای برپا کردن تیرک چراغ برق کنده شده بود را هم ببیند. روزها گذشت و گذشت اما هیچ تیرکی در این حفره دایره ای قرار نگرفت برای همین سراسر این حفره را علف های هرز فرا گرفت. فگان تصمیم گرفت تا مشکل این حفره را خودش حل نماید برای همین دست به کار شد تا در این حفره گل های رنگارنگ بکارد. فگان آنقدر تحت تاثیر این پارک قرار گرفته بود که حتی ستونی را در روزنامه برای این پارک در نظر گرفت و هر روز در این ستون این پارک را توصیف می کرد.

فگان داستان شکل گیری اولیه این پارک را هم ستون روزنامه تعریف نموده است؛ او می گوید از پنجره به بیرون نگاه می کرد که ناگهان لپرکان را دید که در حال کندن باغچه این پارک بود. حتما می پرسید لپرکان دیگر کیست؟ لپرکان یک موجود خیالی ایرلندی است که می تواند سه تا از آرزوهای انسان را برآورده کند. فگان به سمت لپرکان رفت و آرزو کرد که ای کاش پارکی برای خودش داشته باشد. از آن جایی که او میزان این پارک را تعیین ننموده بود لپرکان هم همین حفره دایره ای شکل را به او داد.

فگان در سال 1969 به علت بیماری سرطان از جهان رفت و تا چند سال، دیگران از این پارک نگهداری می کردند تا اینکه در سال 1976 این پارک رسما جزو پارک های شهری شد و نگهداری آن بر عهده شهرداری گذاشته شد. چیزی نگذشت که نام این پارک در سال 1971 به کتاب گینس رفت و از آن موقع به معروفیت جهانی رسید. حالا دیگر خیلی ها دوست داشتند تا کوچک ترین پارک جهان را از نزدیک ببینند و حتی در کنار آن عکس های یادگاری بیندازند.

در این سال ها در این پارک چیزهای عجیبی درست شده است مثلا یک استخر برای پروانه ها و یا یک چرخ و فلک مینیاتوری کوچک که به وسیله یک جرثقیل واقعی به این محل آورده شده است! در ماه مارس 2013 تنها درخت پارک به سرقت رفت و از آنجایی که این پارک برای مردم شهر اهمیت زیادی داشت مسئولان خیلی سریع درختی دیگری را جای درخت اصلی کاشتند اما خوشبختانه یک روز بعد عابرانی که از کنار این پارک رد می شدند درخت اصلی را در کنار درخت تازه کاشته شده دیدند.

یک ماه بعد مسئولان منطقه مسکونی بارنتوود در انگلیس به خاطر قرار دادن نام این پارک در کتاب رکوردها به گینس اعتراض کردند و شکایتشان هم این بود که این پارک آنقدرها بزرگ نیست که بشود نام پارک را بر روی آن گذاشت! مسئولان شهر انگلیسی با این کار می خواستند نام پارک پرینس شهر آن ها جایگزین نام این پارک در کتاب گینس شود.

همه ما تا به حال پارک های زیادی دیده ایم؛ پارک های بزرگ و مجذوب کننده که صدها درخت در آن ها کاشته شده اما اینکه پارکی تا این حد کوچک در کتاب گینس ثبت شده و داستانی پرماجرا را از سر گذرانده هم برای خودش جالب است. در نزدیکی شما پارک هایی تا این حد کوچک هست؟

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت

به "حتی فکرش را هم نمی کنید که کوچک ترین پارک جهان این شکلی باشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حتی فکرش را هم نمی کنید که کوچک ترین پارک جهان این شکلی باشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید