حمایت اقتصادی بنیاد نخبگان از رتبه های زیر 10 کنکور، تسهیلات سربازی برای برترین ها

به گزارش حمایت از تولید ملی، مشاور معاون علمی وفناوری رئیس جمهور از حمایت اقتصادی بنیاد ملی نخبگان از رتبه های زیر 10 کنکور اطلاع داد و گفت: این حمایت اقتصادی یک ساله خواهد بود و در صورت حفظ فزونی حمایت ها و تسهیلات بنیاد تا خاتمه دوره تحصیلی و حتی فارغ التحصیلی ادامه خواهد داشت.

حمایت اقتصادی بنیاد نخبگان از رتبه های زیر 10 کنکور، تسهیلات سربازی برای برترین ها

دکتر علی وطنی در گفت وگو با حمایت از تولید ملی ضمن بیان این مطلب با اشاره به جزئیات حمایت های بنیاد ملی نخبگان از رتبه های برتر کنکور 98، اظهار کرد: دانشجویان نمونه و برتر از همان روز اول تحت پوشش حمایت های بنیاد ملی نخبگان قرار می گیرند و این حمایت ها (تامین هزینه زندگی، مسکن، اشتغال و غیره) به شرط اینکه افراد افت تحصیلی نداشته باشند و معدل آن ها بالا باشد، در تمام دوران تحصیل ادامه دارد.

وی توضیح داد: به عنوان مثال فزونین های کنکور با حفظ شرایط فزونی می توانند به عنوان دستیارهای آموزشی در دانشگاه ها مشغول به کار باشند و حتی این افراد به راحتی می توانند جذب شرکت های دانش بنیان شوند. بنیاد ملی نخبگان همچنین برای واجدان شرایط خاص برای رتبه های برتر کنکور که شرایط لازم را در فارغ التحصیلی هم داشته باشند با کسب مجوز از مراجع ذیربط تسهیلات سربازی فراهم خواهد نمود.

دکتر وطنی با بیان اینکه فزونین های دانشگاهی بعد از فارغ التحصیلی به عنوان مدرس به همه دانشگاه های کشور معرفی می شوند و هر دانشگاهی که این افراد را پذیرش کند، بنیاد ملی نخبگان مجوز استخدام این افراد را صادر خواهد نمود، گفت: بر این اساس این افراد هم در طول دوران تحصیل و هم بعد از فارغ التحصیلی از چتر حمایتی بنیاد بهره مند خواهند شد. همچنان که آیین نامه حمایتی از رتبه های برتر، استعدادهای درخشان و نخبگان در بنیاد وجود دارد و اگر این افراد وارد شرکت های دانش بنیان شوند، از حمایت های بیشتری نیز برخوردار خواهند شد.

مشاور معاون علمی رئیس جمهور همچنین تأکید کرد: افرادی که در کنکور رتبه های زیر 10 را کسب نمایند، در سال اول تحصیلی حمایت های اقتصادی بنیاد ملی نخبگان را دارند؛ اما این حمایت ها در سال های بعد محدود به حفظ فزونی و کسب استانداردهای ضروری است. در واقع این افراد حتما باید به روز باشند. اما مهمتر از این حمایت ها ما کوشش می کنیم این افراد به سمت شرکت های دانش بنیان حرکت نمایند تا به جای اینکه منتظر شغل کارمندی از دولت باشند، خودشان در جامعه با ایجاد شرکت های دانش بنیان کارآفرین شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حمایت اقتصادی بنیاد نخبگان از رتبه های زیر 10 کنکور، تسهیلات سربازی برای برترین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت اقتصادی بنیاد نخبگان از رتبه های زیر 10 کنکور، تسهیلات سربازی برای برترین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید