خبرنگاران انتخابات کنگره آمریکاو نتیجه آن بر سیاست های رئیس جمهوری آینده

به گزارش حمایت از تولید ملی، لندن - خبرنگاران - همزمان با برگزاری پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، 435 عضو مجلس نمایندگان و 35 سناتور هم در این انتخابات برگزیده خواهند شد که در تسهیل یا سخت کردن شرایط برای پیشبرد سیاست های رئیس جمهوری آینده آمریکا حائز اهمیت است.

خبرنگاران انتخابات کنگره آمریکاو نتیجه آن بر سیاست های رئیس جمهوری آینده

مجلس سنا

مجلس سنا از 100 کرسی تشکیل شده که جمهوری خواهان با در اختیار داشتن 53 کرسی در مقابل 47 کرسی دمکرات ها، اکثریت شکننده ای را در اختیار دارند.

دمکرات ها به 3 کرسی بیشتر نیاز دارند تا اکثریت را از دست جمهوری خواهان خارج کنند. اما اگر دونالد ترامپ دوباره در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود آنها به یک کرسی دیگر برای کنترل سنا نیاز خواهند داشت.

انتخابات سنای آمریکا از آن جهت اهمیت چشم گیری دارد که این مجلس در شکل گیری سیاست های داخلی و خارجی این کشور بسیار چشمگیر خواهد بود.

سنا که در واقع مجلس علیای کنگره آمریکاست، تصویب معاهدات، تایید انتصاب مقام های ارشد دولت و قضات و همچنین تصویب قوانین را در اختیار دارد. سنا 100 کرسی دارد و در مقابل، مجلس سفلی در کنگره، مجلس کنندگان است که 435 عضو دارد.

بر اساس قانون اساسی آمریکا، دوره سناتورها 6 سال است و هر دو سال یک سوم کرسی های به رای گذاشته می شود.

مجلس کنندگان

هر چهار سال که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می شود، کل 435 کرسی مجلس کنندگان به انتخاب گذاشته می شود. این انتخابات 2 سال بعد هم رخ می دهد چرا که عمر مجلس کنندگان 2 ساله است.

دمکرات ها در تلاش هستند تا اکثریت خود را در مجلس کنندگان حفظ کنند. جمهوری خواهان 197 کرسی در اختیار دارند که برای کسب اکثریت مطلق به حد نصاب 218 کرسی نیاز خواهند داشت.

اکثریت کنگره در اختیار کدام حزب است؟

مجلس سنا
جمهوری خواه دمکرات
0 0
مجلس کنندگان
جمهوری خواه دمکرات
30 35
منبع: ایرنا

به "خبرنگاران انتخابات کنگره آمریکاو نتیجه آن بر سیاست های رئیس جمهوری آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتخابات کنگره آمریکاو نتیجه آن بر سیاست های رئیس جمهوری آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید