خبرنگاران میزان درآمد موقوفات لارستان 59 درصد افزایش یافت

به گزارش حمایت از تولید ملی، لارستان خبرنگاران- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان استان فارس گفت: میزان درآمد حاصل از موقوفات این شهرستان ظرف 6 ماه گذشته در سال 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل 59 درصد افزایش یافت.

خبرنگاران میزان درآمد موقوفات لارستان 59 درصد افزایش یافت

محمد قاسم پور یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حمایت از تولید ملی گفت: در آمد موقوفات لارستان در 6 ماه اول سال 99 افزون بر 11 میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار و 400 موقوفه با نیت های مختلف در شهرستان لارستان وجود دارد که سازمان اوقاف نیز بر اساس همان نیاتی که واقفان مشخص نموده اند باید نسبت به هزینه کرد درآمد حاصل از آن موقوفه اقدام کند.

قاسم پور، با بیان اینکه 98 درصد نیات موقوفات لار، اطعام و روضه خوانی در ماه محرم و صفر است گفت: اداره اوقاف و امور خیریه لارستان در امسال تا به امروز افزون بر یک هزار و 500 بسته معیشتی به افراد نیازمند و فقیر یاری نموده است.

این مسئول اضافه نمود: در سال گذشته، حدود 500 سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک برای موقوفات لار دریافت شد و حدود 300 سند دیگر نیز حال صدور است.

اوقاف لارستان 14موقعیت جدید سرمایه گذاری احصا کرد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان همچنین گفت: 14 موقعیت جدید سرمایه گذاری کلان از سوی این نهاد در سطح شهرستان و ظرف یک سال گذشته تا به امروز احصا شده و شرایط و زیرساخت های لازم برای ورود سرمایه گذاران و خیرین نیز در این موارد فراهم است.

قاسم پور اضافه نمود: یکی از روینمودها و سیاست های جدید سازمان اوقاف و امور خیریه شناسایی موقعیت های مهم سرمایه گذاری برای خیرین و سرمایه گذاران است که اداره اوقاف و امور خیریه لارستان در این زمینه گام های مثبتی برداشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان با تاکید بر اینکه به نظر می رسد در این شهر همه به دنبال ساخت واحدهای تجاری و تجاری سازی هستند، ادامه داد: این سئوال همیشه مطرح است که مگر چقدر باید فروشگاه باشد و چقدر خریدار هست که به فروشگاه بیایند و خرید نمایند.

وی با بیان اینکه خیرین و سرمایه گذاران باید به دنبال سرمایه گذاری ها و موقعیت های جدید سرمایه گذاری باشند، گفت: لارستان از داشتن واحدهای تجاری و فروشگاه های عظیم دیگر اشباع شده است.

قاسم پور یادآور شد: با اینکه بارها این نهاد اعلام فراخوان عمومی برای ورود سرمایه گذاران به این موقعیت ها و فرصت های جدید سرمایه گذاری نموده اما تا به امروز استقبال چندانی نشده است.

وی ادامه داد: سرمیه گذاران باید به دنبال فرصت های جدید سرمایه گذاری باشند و موقعیت هایی که بتواند علاوه بر توجیه مالی برای سرمایه گذاری زمینه برطرف بیکاری جوانان و اشتغالزایی را در منطقه نیز فراهم کند.

وی ابراز داشت: افراد و حتی بعضی خیرین که مایل به سرمایه گذاری هستند می توانند در موقعیت های جدید از جمله در حوزه های مختلف ورزشی، گردشگری، کشاورزی و صنعتی نیز سرمایه گذاری نمایند و شرایط و زمین و موقعیت لازم نیز در این زمینه ها برای آنها فراهم است.

وی یکی از مسائل و ضعف های محسوس در شهرستان لارستان را عدم سرمایه گذاری مناسب در حوزه صنعت گردشگری برغم همه داشته ها و ظرفیت های مناسب در این منطقه دانست و اعلام کرد: اداره اوقاف و امور خیریه آماده مشارکت و ایجاد زمینه مناسب برای سرمایه گذاری در این مورد است.

وی گفت: تا حدودی باید نگاه ها و روینمودها نیز از حوزه تجاری و تجاری سازی به سمت موقعیت های جدید سوق داده گردد و می توان با ساخت مجتمع های تفریحی و رفاهی، پارکینگ های طبقاتی، رستوران ها، پارک آبی و اردوگاه های فرهنگی ، ورزشی و گردشگری روح تازه ای را به کالبد این شهر تزریق کرد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله حدود 380 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران میزان درآمد موقوفات لارستان 59 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میزان درآمد موقوفات لارستان 59 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید