دغدغه بیشتر دانشجویان اشتغال است

به گزارش حمایت از تولید ملی، رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در سال های اخیر دغدغه بیشتر دانشجویان اشتغال است و ما دانشجویان نمونه را برای جذب به دانشگاه ها معرفی می کنیم.

دغدغه بیشتر دانشجویان اشتغال است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی حمایت از تولید ملی، بیست و هفتمین جشنواره دانشجویان نمونه کشوری به میزبانی دانشگاه تهران برگزار گردید، این جشنواره در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران امروز(6اسفند) با حضور تعدادی از دانشجویان نخبه و نمونه در سطح کشور برگزار گردید. مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در این مراسم گفت: از مسؤولان دانشگاه ها برای استفاده از دانشجویان نخبه در محیط دانشگاه انتظار داریم. وی اضافه نمود: ما در دولت تدبیر و امید 7سال است که جشنواره دانشجویان را برگزار می کنیم و تاکنون در هیچ سالی تلخی نداشته ایم از طرفی باید بگویم همه موانع و مسائل را در کیفیت اجرای مراسم برطرف نموده ایم. رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: ما در جشنواره دانشگاه ها حداقل امتیاز نداریم چراکه خود دانشجویان در انتخاب منتخب سهیم هستند اما در جشنواره کشوری که در سطح همه استان ها است ما نیازمند امتیازی هستیم که علاوه بر آموزش و پژوهش به مسایل فرهنگی هم اهمیت دهد. وی ادامه داد: در وزارت علوم و وزارت بهداشت انتخاب های نفرات نمونه دانشجویان بر اساس تیم های داوری اجرا شده است از طرفی در این جشنواره همکاری با وزارت بهداشت یکی از تجربه های پیروز ما بوده و ادامه دار است. صدیقی با اشاره به اینکه این جشنواره باعث افزایش انگیزه دانشجویان در بالا رفتن فعالیت های آموزشی و پژوهشی می گردد، توضیح داد: دانشجویان باید بدانند اگر فعالیت علمی انجام می دهند کسانی هستند که از آنها حمایت و تقدیر نمایند از طرفی استفاده بیشتر و بهتر از نخبگان از ماموریت های ما است که به طور متمرکز بر روی آنها سرمایه گذاری می گردد.

وی گفت: ما فعالیت و شرایط دانشجویان را بعد از اتمام تحصیل رصد می کنیم و موانع و مسایل آنها را برطرف خواهیم کرد، این در حالی است که بعد از برگزاری چند دوره این جشنواره به این مقوله رسیدیم که اکنون زمان بازنگری در حوزه فناوری است که در این رابطه تا سال آینده در ماه های اولیه به اصلاحات جشنواره خواهیم پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: در سال های اخیر دغدغه بیشتر دانشجویان مقوله اشتغال است که ما در حوزه جذب، دانشجویان نمونه را به دانشگاه ها معرفی می کنیم البته باید گفت اختیار جذب دانشجو با دانشگاه براساس نیازشان است. صدیقی در خاتمه گفت: ما از مسؤولان دانشگاه ها توقع داریم برای حضور دانشجویان فضا را مهیا نمایند و در زمینه های علمی از آنها استفاده گردد.انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "دغدغه بیشتر دانشجویان اشتغال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دغدغه بیشتر دانشجویان اشتغال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید