روتختی و ملحفه را چند وقت یکبار عوض کنیم؟

به گزارش حمایت از تولید ملی، تعویض روتختی و ملحفه هر چند وقت یکبار باید انجام گردد؟ شاید در نگاه اول، این جمله عجیب به نظر برسد که روتختی و ملحفه هم روزی منقضی می شوند. اما وقتی کمی به آن فکر کنیم، می بینیم که کاملا درست است. روبالشتی، روتختی و ملحفه به علت اینکه از نخ تشکیل شده اند، پس از مدتی بافت سالم و مطلوب خود را از دست می دهند. به بیان واضح تر، دچار پوسیدگی می شوند. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا دلایل مختلف این امر و زمان مناسب برای تعویض روتختی و ملحفه را آنالیز کنیم.

روتختی و ملحفه را چند وقت یکبار عوض کنیم؟

چرا باید روتختی و ملحفه را تعویض کنیم؟

دلایل مختلفی برای تعویض روبالشتی، روتختی و ملحفه وجود دارد. برخی افراد برای اینکه همواره طبق مد روز پیش بروند، در فاصله های زمانی کوتاه این کار را انجام می دهند. علت دیگر، منقضی شدن روتختی و ملحفه است. اگر شما قصد خرید رومیزی، روبالشتی، رومیزی ترمه، ملحفه و مواردی از این دست را دارید، بهتر است محصولات باکیفیت را انتخاب کنید. چراکه این محصولات دوام بیشتری دارند.

دلایل متعددی برای تعویض ملحفه وجود دارد. در این بخش به مهم ترین این موارد اشاره خواهیم کرد:

  • پارچه روتختی و ملحفه با گذر زمان بافت مطلوب و سالم خود را از دست داده و می پوسد. منقضی شدن روتختی و ملحفه با منقضی شدن محصولات خوراکی فرق دارد. علائم خاصی در پارچه روتختی که به تاریخ انقضای خود نزدیک شده، وجود دارد. به طور مثال اجناس قدیمی تغییر رنگی خواهند داشت که حتی پس از شست وشو نیز قابل اصلاح نیستند. در حالت کلی بهتر است قبل از رسیدن ملحفه ها به تاریخ انقضایشان، آن ها را تعویض کنید.
  • روبالشتی، روتختی و ملحفه نیز جزء وسایل شخصی هر شخص بوده و بهداشت آن ها اهمیت دارد. بهتر است که حداقل به صورت هفتگی، روتختی و ملحفه ها شسته شوند. با این کار از ورود هرگونه باکتری و آلودگی از ملحفه ها به پوست بدن و صورت جلوگیری می گردد. ماندگار شدن باکتری و آلودگی روی ملحفه و نفوذ آن ها به پوست باعث بروز انواع بیماری های پوستی در فرد خواهد شد. بهتر است حداقل به طور سالیانه، تمامی ملحفه ها، روبالشتی ها و روتختی های خود را تعویض کنید.
  • برخی افراد عادت دارند که هر از گاهی دکوراسیون خانه و مخصوصا اتاق خواب خود را تعویض نمایند. در این حین با تغییر رنگ مبلمان و سایر وسایل، رنگ ملحفه ها نیز تغییر خواهد نمود. به همین علت است که برخی افراد در فاصله های زمانی کوتاهی، پیش از انقضای ملحفه هایشان، آن ها را تعویض می نمایند. ناگفته نماند که تعویض روتختی و ملحفه و ایجاد تنوع در آن ها تاثیر بسزایی در روحیه افراد دارد.
  • اگر شما هم جزء افرادی هستید که از آلرژی تنفسی یا عفونت های سینوسی رنج می برید، ملحفه شما می تواند در تشدید مشکل تان موثر باشد. گرد و غبار موجود در بافت الیاف ملحفه بسیار ریز بوده و قابل مشاهده نیستند اما تاثیر زیادی در بروز مسائل تنفسی دارند. حذف کامل ذرات گرد و غبار غیر ممکن است اما با تعویض مرتب روتختی و ملحفه می توان اندازه این ذرات را به حداقل رساند.

دلایل بسیاری برای تعویض روتختی و ملحفه وجود دارند. ما در این مطلب فقط به مواردی اشاره کردیم که معمولا بیشتر از سایر موارد پیش می آیند.

هر چند وقت یکبار باید روتختی را تعویض کنیم؟

به طور کلی بهتر است هر هفته روتختی خود را شسته و تعویض نموده تا از ایجاد آلرژی جلوگیری کنید. البته درصورتی که شخص استفاده نماینده از ملحفه ها دچار آلرژی تنفسی، پوستی یا حساسیت های دیگر نباشد. در صورت وجود هر گونه حساسیت، ضروری است که ملحفه ها بیشتر از یک بار در هفته شسته و تعویض شوند. برخی از افراد در زیر ملحفه اصلی شان از یک لایه روتختی دیگر استفاده می نمایند. ملحفه یا روتختی ای که در تماس مستقیم با پوست قرار ندارد، باید با فاصله زمانی بیشتری مثلا هر دو هفته یا حتی ماهی یک بار شسته گردد.

برخی از اشتباهات رایج هنگام شستن ملحفه ها چیست؟

افراد بسیاری هستند که به شست وشو و تعویض مرتب روتختی و ملحفه های خود اهمیت می دهند اما نکات مهم این کار نمی دانند یا رعایت نمی نمایند. در ادامه به بحث درباره این نکات می پردازیم.

  • ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکنید. ملحفه ها باید هنگام شسته شدن به طورکامل بچرخند تا آب و مواد شوینده به همه نواحی آن ها نفوذ کند. تنها در این صورت است که می توان از بهداشت کامل ملحفه پس از شست وشو اصمینان حاصل کرد. شستن همزمان تعداد زیادی ملحفه، می تواند چروک های زیادی در ملحفه ها ایجاد کند که از بین بردن آن ها کار راحتی نیست.
  • هنگام انتخاب تنظیمات ماشین لباس شویی، تعداد چرخش بالا را برای شستن ملحفه انتخاب نکنید. ملحفه هایی که کثیفی ندارند و فقط گرد و غبار روی آن ها نشسته، فقط با تعداد کمی چرخش تمیز می شوند.
  • درجه خشک کن ماشین لباسشویی را بالا نبرید! این کار تاثیر مثبتی نداشته و فقط باعث بیشتر شدن چین و چروک در ملحفه ها می گردد.
  • هرگز ملحفه و حوله را با هم داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید. جنس و الیاف پارچه ها باهم فرق دارد، بنابراین روال شست وشو و خشک شدن آن ها یکسان نیست. هر نوع پارچه به نسبت الیافی که دارد، نوع و زمان شست وشوی منحصر به خود را خواهد داشت.

بنابراین اگر تصمیم دارید که انواع حوله، کالای خواب، رومیزی، لحاف عروس و سایر کالاهای این چنینی را بشویید، حتما این کار را به صورت جداگانه انجام دهید.

صفاهوم؛ فروشگاه کالای خواب باکیفیت به صورت حضوری و اینترنتی

در این مقاله کوشش کردیم تا اطلاعاتی را در مورد زمان و نحوه تعویض روتختی و ملحفه در اختیار شما بگذاریم. در انتهای این مطلب قصد داریم تا شما را با فروشگاه صفاهوم آشنا کنیم. این فروشگاه معتبر و حرفه ای، بیش از 80 سال است که در زمینه فراوری کالای خواب و جهیزیه عروس فعالیت دارد. تیم باسابقه صفاهوم، انواع کالای خواب، کالای آشپزخانه، حوله، جهیزیه عروس، کالای حمام و سایر محصولات این چنینی را به مشتریان خود ارائه می دهد. تمامی کالاهای این فروشگاه از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و نظر مشتریان را به خود جلب می نمایند. فروشگاه صفاهوم سه شعبه در شهر زیبای اصفهان داشته که برای خرید حضوری می توانید به آن ها مراجعه کنید.

در صورتی که به هر علتی امکان سفر و خرید حضوری از این فرشگاه را ندارید، خرید آنلاین به وسیله آدرس safahome.com برای شما فراهم شده است. فقط کافی است که با مراجعه به وب سایت صفاهوم، محصول موردنظر خود را از لحاظ مشخصات، کیفیت و قیمت آنالیز نموده و سفارش دهید.

منبع: همگردی

به "روتختی و ملحفه را چند وقت یکبار عوض کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روتختی و ملحفه را چند وقت یکبار عوض کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید