سالانه 67 میلیون قطعه ماهی زینتی در اصفهان فراوری می گردد

به گزارش حمایت از تولید ملی، فراوری سالانه افزون بر 67 میلیون قطعه انواع ماهی زینتی شامل 120 گونه زنده زا و تخم گذار در اصفهان این استان را در صندلی نخست کشور قرار داده است.

سالانه 67 میلیون قطعه ماهی زینتی در اصفهان فراوری می گردد

به گزارش حمایت از تولید ملی به نقل از ایرنا، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان چهارشنبه 27 آذر اضافه نمود: گُلدفیش، قرمز، آنجِل، کوی و سیچلاید ازجمله ماهی های تزیینی این استان است که بیشترین مقدار آن در شهرستان های کاشان و نجف آباد فراوری می شوند.

محمدرضا عباسی گفت: ایجاد شهرک فراوری ماهیان تزیینی در کاشان و نجف آباد ضمن یاری شایان به این صنعت، موجب درآمدزایی و اشتغال بیشتر هم بگردد.

وی توضیح داد: سالانه 9 هزار و 300 تُن انواع آبزیان خوراکی شامل آبزیان سردآبی مانند قزل آلا و قزل آلا رنگین کمان، آبزیان گرم آبی مانند کپور، هامور، فیتوفاگ و خاویاری و بیگ هِد در این استان فراوری می گردد که هفت هزار و 550 تُن آن مربوط به ماهیان سردآبی است.

به گفته این مسئول 2 هزار استخر آب کشاورزی در استان وجود دارد که حدود 40 درصد آن ها برای پرورش ماهی استفاده می گردد و می توان با افزایش حمایت و مشارکت ها، از همه این ظرفیت در کنار کشت و کار استفاده کرد.

مدیر شیلات و امور آبزیان به فراوری سالانه 50 میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا اشاره و اظهار داشت: واحد تکثیر و پرورش ماهی در فریدونشهر واقع در غرب اصفهان ازجمله پیشتازان این بخش به شمار می رود و در صورت حمایت از واحدهای تکثیر در کل کشور می توان شاهد قطع واردات تخم ماهی از خارج کشور بود.

عباسی با اشاره به اینکه انواع ماهی شمال و جنوب و فراوری بومی در اصفهان وجود دارد و تنوع این محصول در این منطقه بالاست، بیان نمود: ماهیان فراوریی در اصفهان به کشورهایی مانند ترکیه، امارات، کویت و عراق صادر می گردد.

وی گوشت ماهی را برخوردار از بهترین نوع پروتئین معرفی کرد و اضافه نمود: چربی غیراشباع و مفید برای بدن ازجمله فواید مصرف آن است، اما فرهنگ استفاده کمتر وجود دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان توضیح داد: در این منطقه افزون بر چهار هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت فراوری آبزیان اشتغال دارند و می توان با حمایت بیشتر این رقم را افزایش داد.

عباسی با اشاره به توزیع 35 نوع آبزی شمال و جنوب در اصفهان اظهار داشت: در استان هشت بازار اختصاصی عرضه ماهی و 18 واحد بسته بندی و کنسروسازی وجود دارد.

وی توسعه صنعت شیلات و آبزیان در این خطه را مستلزم ارائه تسهیلات ارزان قیمت، طرح های ترویجی، افزایش اعتبارات عمرانی و فرهنگ سازی در راستای بیشتر شدن مصرفه سرانه آبزیان دانست.

منبع: همشهری آنلاین

به "سالانه 67 میلیون قطعه ماهی زینتی در اصفهان فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه 67 میلیون قطعه ماهی زینتی در اصفهان فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید