شمارش و آنالیز ذرات میکروسکوپی در آزمایشگاه های نانو توسعه می یابد

به گزارش حمایت از تولید ملی، خدمات تخصصی آزمایشگاهی شمارش و آنالیز ذرات میکروسکوپی با استفاده از فناوری نانو در کشور ارائه می گردد.

شمارش و آنالیز ذرات میکروسکوپی در آزمایشگاه های نانو توسعه می یابد

به گزارش گروه فناوری حمایت از تولید ملی، شرکت سلول بافت آزما یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات آزمایشگاهی حاضر در دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو در سال 98 است. این شرکت در بخش نانوزیست فناوری فعالیت داشته و به صورت ویژه روی روش فلوسایتومتری که یک روش شمارش و بررسی ذرات میکروسکوپی است، تخصص دارد.

فلوسایتومتری سیستمی برای سنجش سلول ها یا ذراتی است که در یک جریان مایع حرکت نموده و با عبور از مقابل لیزر یا پرتو نور امکان مشخصه یابی را فراهم می نماید. در این سیستم نسبت پراکندگی نور و رنگ فلورسانس شناسایی شده از ذرات اندازه گیری می گردد. بررسی و تفکیک سلول براساس اندازه و گرانولیتی و ویژگی فلورسانس سلول که برخاسته از آنتی بادی نشاندار شده متصل به آن است، انجام می گردد.

احسان جان زمین، مدیر فنی آزمایشگاه شرکت سلول بافت آزما می گوید: آنچه در حوزه فناوری نانو با روش فلوسایتومتری مرتبط است به صورت کامل در شرکت سلول بافت آزما ارائه می گردد. بررسی اثربخشی روش های انتقال نانوذرات فلورسنت به داخل سلول، بررسی قابلیت اتصال رنگ های فلورسنت به ذرات با اندازه نانومتری، بررسی اثر نانوذرات دارویی بر عملکرد و زنده مانی سلول های هدف، نمونه هایی ازکاربرد روش فلوسایتومتری در زمینه فناوری نانو است.

وی درباره راهبرد های توسعه بازار و افزایش خدمات این شرکت می گوید: مهمترین راهبرد ما، افزایش قابلیت شرکت در زمینه ارائه خدمات متنوع در این روش بوده است. با توجه به اهمیت کیفیت و در دسترس بودن مواد مصرفی مرتبط، فراهم کردن این مواد در دستور کار قرار گرفته که با استقبال مخاطب روبرو شده است؛ تا جایی که اطمینان محققان از ارائه خدمات مناسب و وجود مواد مصرفی متناسب با کار باعث شده است پروژه های تحقیقاتی زیادی بر پایه این روش تعریف شوند. آنچه آزمایشگاه سلول بافت آزما را از دیگر آزمایشگاه ها متمایز می نماید تمرکز تخصصی این آزمایشگاه بر ارائه خدمات مرتبط با روش فلوسایتومتری است.

این شرکت در سال 98 پیروز به احراز شرایط ثبت، به عنوان شرکت دانش بنیان شده و در حال حاضر به عنوان شرکت دانش بنیان در بخش خدمات آزمایشگاهی فعالیت دارد. با توجه به پتانسیل های بالای کشور در حوزه خدمات آزمایشگاهی و احتیاج مبرم به تجهیزات تخصصی پیشرفته در این زمینه، شرکت سلول بافت آزما به دنبال ارتقاء توانمندی های خدمات آزمایشگاهی در حوزه فناوری نانو است.

به اعتقاد مدیر فنی این آزمایشگاه، دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو برای شرکت سلول بافت آزما فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی ها و خدمات خود بوده و همچنین این شرکت می تواند با دریافت بازخورد از مخاطبان خود، نسبت به شناسایی فرصت ها و فضا های خالی کسب و کار در این حوزه اقدام کند.

لوسیتومتری روشی است که در حوزه تحقیقات علوم پزشکی و نیز در آزمایشگاه های بالینی کاربرد بسیار گسترده ای دارد. با گسترش روز افزون تحقیقات و پژوهش ها در حوزه های مختلف علوم زیستی و کاربرد وسیع فلوسیتومتری در این زمینه، وجود مراکزی که خدمات تخصصی فلوسیتومتری را با به کارگیری نیرو های متخصص، آموزش دیده و مجرب ارائه دهند، به شدت احساس می گردد. شرکت سلول بافت آزما طیف گسترده ای از تست های تحقیقاتی فلوسیتومتری مورد احتیاج رشته های مختلف اعم از ایمونولوژی، هماتولوژی، زیست فناوری و ژنتیک، ویروس شناسی، بیوشیمی و ... را تحت پوشش قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شمارش و آنالیز ذرات میکروسکوپی در آزمایشگاه های نانو توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمارش و آنالیز ذرات میکروسکوپی در آزمایشگاه های نانو توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید