طرح نوروزی هلال احمرخراسان جنوبی اجرا می گردد، آماده باش150 امدادگر

به گزارش حمایت از تولید ملی، محمد رحیم شهریاری صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو 15 استان حادثه خیز در حوادث جاده ای است، اضافه کرد: همچنین این استان جزو پنج استان حادثه خیز کشور است.

طرح نوروزی هلال احمرخراسان جنوبی اجرا می گردد، آماده باش150 امدادگر

وی با اشاره به طرح نوروزی هلال احمر بیان نمود: این طرح از 25 اسفند ماه شروع می گردد و تا 16 فروردین ماه ادامه دارد.

شهریاری با بیان اینکه 150 امدادگر در طرح نوروزی آماده باش هستند، اظهار کرد: همچنین 23 پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار در این طرح همکاری می نمایند.

وی با بیان اینکه در این طرح 42 خودرو امداد و نجات و 70 خودرو امداد برای پشتیبانی به کار گرفته خواهد شد، اضافه کرد: همچنین یک دستگاه بالگرد امدادی برای طرح نوروزی در مواقع بحرانی پیش بینی شده و در محل مستقر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به دیگر برنامه های هلال احمر در ایام نوروزی بیان نمود: 18 ایستگاه سلامت در ورودی شهرها مستقر می گردد.

وی با بیان اینکه در این ایستگاه ها خدماتی مانند تست قند خون و فشار خون به صورت رایگان صورت گرفته می گردد، اضافه کرد: همچنین اقلام تبلیغاتی، بروشورهای اطلاع رسانی و نقشه های راهنمای گردشگری در اختیار مسافران قرار می گیرد.

شهریاری بیان نمود: 11 خیمه نماز و 16 فضای دوستدار کودک در محل استقرار پست های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی برپا می گردد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به پیش رو بودن چهارشنبه سوری بیان نمود: تیم های واکنش سریع و پایگاه های هلال احمر برای امدادرسانی به حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال در حال آماده باش هستند.

وی با اشاره به امدادرسانی هلال احمر به حوادث امسال بیان نمود: نیروهای هلال احمر در امسال به هزار و 378 حادثه اعم از برف و کولاک، جاده ای، خدمات حضوری در پایگاه ها، آتش سوزی، ریزش آوار و سیل و آب گرفتگی امدادرسانی نموده اند.

شهریاری با بیان اینکه بیشترین امدادرسانی مربوط به حوادث جاده ای بوده است، اضافه کرد: در این حوادث به 6 هزار و 539 نفر امدادرسانی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 66 درصد رشد داشته است.

وی بیان نمود: از شهروندان خواستاریم هنگام مواجهه با حادثه با شماره گیری 112 از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طرح نوروزی هلال احمرخراسان جنوبی اجرا می گردد، آماده باش150 امدادگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح نوروزی هلال احمرخراسان جنوبی اجرا می گردد، آماده باش150 امدادگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید