نگاهی به جاذبه های گردشگری از دریچه واقعیت مجازی

به گزارش حمایت از تولید ملی، با یاری تکنولوژی واقعیت مجازی و شبیه سازی مکان های مورد علاقه خود می توانید به صورت مجازی به نقاط مختلفی سفر کنید و در حالیکه روی جایگاه نشسته اید، از این سفر لذت ببرید.

نگاهی به جاذبه های گردشگری از دریچه واقعیت مجازی

یک استارتاپ فعال در حوزه تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) پیروز شده با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با استفاده از ابزارهای به روز بازاریابی جهان، 80 جاذبه برتر گردشگری کشور را در محیط واقعیت مجازی پیاده سازی کند.

زمانیکه واقعیت مجازی برای اولین در حدود نیم قرن پیش معرفی گردید، کمتر کسی قادر به پیش بینی پیشرفت گسترده آن بود، اما اکنون رد پای این فناوری را می توان در شبکه های مجازی، بازی های ویدئویی، خانه های هوشمند، امور پزشکی، پرواز و فضانوردی، آموزش و اساساً هر جایی که به ذهن خطور می نماید، مشاهده کرد.

واقعیت مجازی به معنای شبیه سازی بخشی از جهانی پیرامون و یا خلق محیطی مجازی با استفاده از کامپیوترهای قدرتمند و تجهیزات سخت افزاری مانند هدست هاست، با این هدف که کاربر حضور همه جانبه در آن محیط را احساس کند.

ژاله ثقفی، مدیر عامل استارتاپ بینش بعد سوم در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا در مورد این تکنولوژی و اجرای پروژه اضافه نمود: دو سال پیش فعالیت خود را در زمینه واقعیت مجازی آغاز کردیم، مانند تمامی استارتاپ ها، راستای پر پیچ و خم را پشت سر گذاشتیم و با وجود چالش های متعدد، توانستیم راستا تحقق رویاهایمان را با پیروزیت شکل دهیم، به طوریکه اکنون مجری بزرگترین پروژه واقعیت مجازی خاورمیانه در حوزه گردشگری و اولین فروشگاه واقعیت مجازی کشور برای بخش خصوصی هستیم.

وی گفت: استارتاپ ما مجری بزرگترین پروژه واقعیت مجازی گردشگری در خاورمیانه است، در فاز اول این پروژه با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی توانستیم 40 جاذبه برتر گردشگری کشور در استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خوزستان، فارس، گیلان، مازندران، یزد را در محیط واقعیت مجازی پیاده سازی کنیم.

وی بیان نمود: در فاز دوم این پروژه نیز 40 جاذبه از برترین جاذبه های گردشگری استان های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، لرستان و همدان را در محیط واقعیت مجازی پیاده سازی کنیم.

وی ادامه داد: تکنولوژی واقعیت مجازی همانطور که از خود واژه معین است به صورت مجازی این امکان را به مخاطب و بازدیدنماینده می دهد که به صورت واقعی حضور پیدا کند، قدم بزند و اطلاعات را به وسیله دیدار یا به وسیله یک راهنمای تور کسب کند.

ثقفی اضافه نمود: هدف واقعیت مجازی این است که یاری کند مخاطب هر اطلاعاتی چه در قالب اطلاعات بصری و شنیداری را به وسیله چند کلیک کسب کند و در واقع این تکنولوژی به رونق گردشگری نیز یاری می نماید، سازمان میراث فرهنگی فقط مخاطب داخلی ندارد بلکه گردشگران و بازدیدنمایندگان خارجی نیز دارد که قبل از حضور در ایران آغاز به تحقیق از جاذبه ها و مناطق گردشگری ایران می نمایند، خوب است که بتوانند این جاذبه ها را به صورت 360 درجه و سه بعدی همه جاذبه های برتر کشور را قبل از عزیمت به ایران ببینند و این آگاهی را داشته باشند که با چه چیزی روبه رو می شوند.

وی یادآور شد: حتی برای مخاطب داخلی نیز برای سفر به شهرها با فاصله زیاد مثل مشهد و شیراز می توانند مکان های معروف را با یک جستجو ببینند و با اشراف بیشتر به منطقه سفر نمایند و یا حتی به دلیل هزینه سفر، توانایی خرید تور و یا حضور در این مکان های گردشگری را ندارد، واقعیت مجازی این امکان را در اختیار آن قرار می دهد.

این فعال حوزه تکنولوژی واقعیت مجازی اضافه نمود: بازدیدنمایندگان می توانند به این امکانات به وسیله خروجی آفلاین و آنلاین، WWW.Visitiran.ir WWW.IRANin VR.COM دسترسی داشته باشند، حتی بخش خصوصی شامل صنایع بزرگ، مهدهای کودک، مراکز آموزشی و مراکز اقامتی از این سرویس واقعیت مجازی می توانند جهت معرفی فضای کار خود به عنوان ابزار تبلیغات استفاده نمایند.

وی گفت: در سایت WWW.IRANin VR.COM علاوه بر حوزه گردشگری، بخش های دیگر نیز که متعلق به بخش خصوصی و شرکت هاست در وب سایت اضافه خواهد شد و افراد می توانند به فراخور نیازشان از آن استفاده نمایند.

ثقفی درخصوص اینکه آیا در کشور تاکنون در حوزه واقعیت مجاز چنین فعالیتی وجود داشته است، اضافه نمود: افرادی در حوزه واقعیت مجازی فعالیت می نمایند، اما کسی پروژه ای به این وسعت را در حوزه واقعیت مجازی در کشور انجام نداده، استارتاپ ما به عنوان بزرگترین پروژه واقعیت مجازی در خاورمیانه فعالیت می نماید، هیچ کشوری در خاورمیانه نیست که 80 جاذبه گردشگری که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است را در محیط VR پیاده سازی نموده باشد.

منبع: ایرنا

منبع: همگردی

به "نگاهی به جاذبه های گردشگری از دریچه واقعیت مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به جاذبه های گردشگری از دریچه واقعیت مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید