مروری بر 10 سالگی پر زحمت اندروید! ، جنگ گوگل با بیش از 30 میلیون برنامه مخرب ادامه دارد

به گزارش حمایت از تولید ملی، سیستم عامل اندروید گوگل، اکنون 10 ساله است، در طول سال های گذشته، مسائل امنیتی چندان اهمیتی برای بعضی کاربران موبایل نداشت. اما اکنون اهمیت این نوع مسائل چندین برابر شده است چرا که سیستم عامل اندروید روی بیش از 2 میلیارد دستگاه در سراسر دنیا نصب شده است.

مروری بر 10 سالگی پر زحمت اندروید! ، جنگ گوگل با بیش از 30 میلیون برنامه مخرب ادامه دارد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گوگل در کوشش برای رفع کردن مسائل متعددی است، بخشی از این مسائل را ساندار پیچای مدیرعامل گوگل ضمن ملاقات با دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده حل کرد. اما بخشی دیگر از مسائل همچنان به قوتت خود باقیست. برای مثال این مشکل شامل مسائل ناامنی برنامه های سیستم عامل اندروید نیز می گردد.

به نظر می رسد نرخ برنامه های مخرب گوگل رو به افزایش است. تا جایی که بر اساس جدیدترین آنالیز ها نرخ برنامه های مضر موجود در گوگل پلی به 0.04 درصد رسیده که در مقایسه با سال 2017 با نرخ 0.02 درصد رشد را تجربه نموده است. جالب است بدانید سود آوری این حجم برنامه مخرب حدود 75.7 میلیارد دلار است و شامل 30.3 میلیون برنامه می گردد.

متاسفانه بسیاری از برنامه های اندرویدی مخرب، به شکل مخفی وارد موبایل کاربران می گردد و به وسیله گوگل پلی به گوشی هوشمند کاربران نفوذ پیدا می نماید. البته یک نقطه عطف وجود دارد. درواقع اگر برنامه Google Play Protect را دارید، شانس نصب برنامه های مخرب، کاهش می یابد. حدود 0.45 درصد از دستگاه های اندرویدی با استفاده از این برنامه بر مسائل خود غلبه نموده اند.

به نظر می رسد که این روند تا حدودی به بهبود کلی وضعیت گوگل در طول زمان یاری کند. در حالی که برنامه های تقلب مستقیم به وسیله کلیک وجود دارد، گوگل متوجه شده که بسیاری از برنامه های مخرب داخل نرم افزارهایی مخفی شده اند که می تواند از یک بازی ساده تا برنامه های سرگرمی نهفته گردد.

بعضی مسائل نیز از رفتار توسه دهندگان شخص ثالث ناشی می گردد. درواقع بعضی از سیستم های شخص ثالث گوگل مسائلی را برای کاربران ایجاد می نمایند. هفته گذشته یک گزارش منتشر شد که نشان داد چگونه برنامه های از قبل نصب شده (برنامه های غیر وابسته به گوگل که به وسیله لینک ها وارد گوشی کاربران می شوند) می توانند وضعیت اکوسیستم گوشی کاربران را به هم بریزند.بسیاری از این برنامه ها شامل برنامه های تبلیغاتی مزاحم می شوند.

این در حالی است که از دو ماه پیش تا کنون، گوگل در کوشش است برنامه های مخرب خود را حذف کند. البته همه این ها به این معنا نیست که اپل و Ios مسائلی مشابه را تجربه ننموده اند.

منبع: انتخاب

به "مروری بر 10 سالگی پر زحمت اندروید! ، جنگ گوگل با بیش از 30 میلیون برنامه مخرب ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر 10 سالگی پر زحمت اندروید! ، جنگ گوگل با بیش از 30 میلیون برنامه مخرب ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید