نگاهی بر شیوه های درمان بواسیر، شقاق و آبسه مقعدی

به گزارش حمایت از تولید ملی، روش های درمان بواسیر

بواسیر یکی از شایع ترین اختلالات در دستگاه گوارش به حساب می آید. روش ها و راهکارهای متعددی برای از بین بردن و یا کمتر نمودن عوارض این بیماری وجود دارد. در واقع از تغییر سبک زندگی و تغذیه فرد گرفته تا عمل های جراحی همگی در گروه شیوه های درمان بواسیر قرار می گیرند.

نگاهی بر شیوه های درمان بواسیر، شقاق و آبسه مقعدی

جراحی: برای از بین بردن برجستگی های انتهای روده باریک که با نام بواسیر شناخته می شوند، فرد در اتاق عمل به کمک بیهوشی یا بی حسی موضعی تحت جراحی باز قرار می گیرد. در این نوع درمان بواسیر لازم است تا حداقل دو هفته مراقبت های پس از جراحی انجام شود. این مراقبت ها به منظور کاهش درد و خونریزی ناشی از عمل جراحی انجام می شوند. به دلیل ایجاد شکاف های ریز در این مدل از درمان بواسیر، اغلب لازم است تا از بخیه استفاده شود. بدلیل عوارض های مختلف عمل جراحی باز، افراد تلاش می نمایند که روش های دیگری را برای درمان مشکل بواسیر خود انتخاب نمایند.

درمان بواسیر

لیزر: یکی از جدیدترین و بی خطرترین روش های درمان بواسیر، لیزر درمانی است. این شیوه درمان از آن جا که عوارض جراحی باز را ندارد، بیشتر مورد استقبال بیماران قرارگرفته است. لیزر برای درمان بواسیر به دو روش انجام می شود. در یکی از این روش ها از جریان الکتریکی (CO2) یا همان لیزر پرتوان برای از بین بردن برجستگی های ناشی از بواسیر استفاده می شود. در روش دوم جریان مادون قرمز باعث کاهش جریان خون به ناحیه مورد نظر و در نهایت کاهش برجستگی آن خواهد شد.

راهکارهای درمان شقاق(فیشر)

شقاق یا فیشر یکی از رایج ترین مسائل در ناحیه نشیمنگاهی افراد به حساب می آید. برای درمان شقاق یا فیشر مانند درمان بواسیر، شیوه های متفاوتی وجود دارد. اگر افراد نتوانند مشکل شقاق خود را با استفاده از روش های ساده ای همچون استفاده بیشتر از آب و غذاهای دارای فیبر، ورزش، داروهایی مانند ملین ها و پمادها رفع نمایند، به ناچار باید روش های دیگری را امتحان نمایند.

خوشبختانه در کلینیک نور امکان استفاده از روش های غیر جراحی مانند لیزر برای درمان شقاق(فیشر) وجود دارد. تفاوتی ندارد که مشکل شقاق شما حاد یا مزمن باشد، پزشکان حاذق در این مرکز راهنمایی های کاملی را به شما ارائه خواهند داد.

استفاده از لیزر برای درمان شقاق(فیشر)، دیگر استرس ها و عوارض جراحی های باز را ندارد. از مهم ترین مزیت های آن می توان به عدم ایجاد بی اختکمک مدفوع پس از انجام لیزر اشاره نمود. در ضمنً عدم وقوع خونریزی، کمتر شدن شانس ابتلا به بیماری های ویروسی و سرپایی بودن روش درمان با لیزر هم جزو دلایل موفقیت آمیز بودن این نوع درمان به حساب می آیند.

روش های درمان آبسه مقعدی

آبسه مقعدی اگرچه ممکن است خود مسائل جدی را برای بیماران ایجاد نکند اما در صورت تشخیص اشتباه زمینه ساز بسکمک از بیماری های دیگر خواهد شد. ایجاد شدن دمل های دردناک درون مقعد در صورت پیشرفت می تواند مدفوع کردن و حتی نشستن افراد را دچار مشکل نماید. از این رو بهتر است افراد نسبت به درد مقعد خود بی تفاوت نباشند.

درمان آبسه مقعدی با لیزر، جراحی در اتاق عمل یا داروها انجام می شود. اما انجام جراحی باز نیاز به پانسمان های داخلی دارد که افراد بیشتر از آن فرار می نمایند. پس بهترین شیوه برای از بین بردن آبسه مقعدی، لیزر درمانی است. با کمک لیزر سریع تر می توانید به انجام کارهای روزانه خود بپردازید. چرا که نیازی به پانسمان داخلی نخواهید داشت. همچنین استفاده از لیزر برای درمان آبسه مقعدی نه تنها عفونت به ناحیه مقعدی را به همراه نخواهد داشت بلکه، نواحی اطراف نیز دچار زخم های بسیار نخواهند شد.

در ضمنً درمان آبسه مقعدی با لیزر همانند لیزر درمانی بواسیر نیاز به بیهوشی نداشته و درد و خونریزی را هم به همراه نخواهد داشت.

کلینیک نور، بهترین محیط برای درمان مسائل نشیمنگاهی

درمان مسائل نشیمنگاهی

اگر شما هم از مسائل مختلف نشیمنگاهی مانند بواسیر، شقاق و آبسه مقعدی رنج می برید، دیگر تعلل کافی است. مراکز معتبری در این زمینه ها اقدام به ارائه خدمات می نمایند. کلینیک نور به کمک پزشکان متخصص و فوق تخصص همچنین با برخورداری از تجهیزات مدرن در تلاش است تا به درمان بواسیر، فیشر، آبسه مقعدی و دیگر بیماری های آنورکتال بپردازد.

برای بهره مندی از خدمات لیزر درمانی این مرکز تنها کافی است از طریق راه های ارتباطی نوبت معاینه دریافت کنید. پزشکان کلینیک نور در صدد هستند تا بهترین خدمات را در کمترین زمان برای رفع انواع بیماری های مقعدی به بیماران محترم ارائه نمایند

در کلینیک نوردرمان بیماری های آنورکتال به کمک لیزر و توسط دستگاه های هوشمند در محیطی کاملا پاکیزه و بهداشتی انجام خواهد شد. در ضمنً جهت رفاه حال بیماران عزیز سعی شده تا در همان روز مراجعه درمان انجام شود.

منبع: هفت گنج

به "نگاهی بر شیوه های درمان بواسیر، شقاق و آبسه مقعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی بر شیوه های درمان بواسیر، شقاق و آبسه مقعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید