همکاری شهرداری تهران با شرکت EFIA ترکیه درزمینه استحصال انرژی از پسماند

به گزارش حمایت از تولید ملی، خبرگزاری خبرنگاران- نمایندگان شرکت EFIA ترکیه ضمن بازدید از دستاوردهای سازمان مدیریت پسماند مرکز، بر همکاری دو کشور در زمینه انتقال تجربیات خود برای استحصال انرژی از پسماند تاکید کردند.

همکاری شهرداری تهران با شرکت EFIA ترکیه درزمینه استحصال انرژی از پسماند

به گزارش خبرگزاری حمایت از تولید ملی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند؛ در این ملاقات نمایندگان حاضر در ابتدا از فعالیت های زیست محیطی سازمان در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه شامل خطوط پردازش، سایت تخمیر، هوادهی پسماند، فرایند فراوری کمپوست، سیستم زباله سوز و سایت استحصال گاز متان از پسماند بازدید نموده و سپس در نشستی که با حضور مدیر عامل، تعدادی از مدیران، معاونین و کارشناسان سازمان انجام شد، به بحث و گفتگو در مورد شیوه های مدیریت بهینه پسماند مرکز پرداختند.

محمدمهدی عزیزی، مدیر عامل سازمان در این ملاقات با اشاره به سابقه ارتباطات مدیریت شهری ایران و ترکیه گفت: با توجه به اینکه کشور ترکیه در مدیریت پسماند و استحصال انرژی از زباله به موفقیت های زیادی رسیده است، مدیریت پسماند مرکز تمایل دارد از تجربیات فنی و تخصصی ترکیه و سرمایه گذاری بخش خصوصی این کشور در حوزه پسماند استفاده کند.

عزیزی با تاکید بر اهمیت فراوری انرژی از پسماند گفت: استحصال انرژی از زباله های شهری یکی از راهکارهای تبدیل معضل فراوری بی رویه پسماند به فرصت بوده که از این طریق علاوه بر دفع زباله و حفاظت از محیط زیست، امکان فراوری انرژی از آن و تبدیل آن به برق به وسیله گاز متان نیز فراهم می گردد.

در ادامه این نشست، اکرام ساگلین مدیرعامل هولدینگ EFIA در مورد مدیریت پسماند در کشور ترکیه با تمرکز بر فراوری انرژی از گاز متان در مراکز دفن پسماند و قیمت خرید برق فراوریی به وسیله دولت جمهوری اسلامی سوالاتی را عنوان نمود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند تهران ضمن پاسخ به سوالات نمایندگان ترکیه ای خواهان ارائه پروپوزال نحوه سرمایه گذاری و مشارکت آنها در مجتمع آرادکوه شد.

نمایندگان شرکت EFIA ترکیه نیز در ادامه ضمن قول مساعدت مبنی بر تعامل و ارائه پروپوزال در زمینه نحوه همکاری با این سازمان، نظرات و پیشهادهای خود را در مورد روش های بهینه پردازش و دفع پسماند های شهر تهران ارائه دادند.

در انتهای این نشست مقرر شد طرف ترکیه ای ظرف 15 روز پیشنهاد و نحوه مشارکت خود را به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ارائه کند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "همکاری شهرداری تهران با شرکت EFIA ترکیه درزمینه استحصال انرژی از پسماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری شهرداری تهران با شرکت EFIA ترکیه درزمینه استحصال انرژی از پسماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید