پرداخت بیش از 57 میلیارد وام بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده از سیل

به گزارش حمایت از تولید ملی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پرداخت بیش از 57 میلیارد تومان وام بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده از سیل استان اطلاع داد.

پرداخت بیش از 57 میلیارد وام بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده از سیل

به گزارش حمایت از تولید ملی به نقل از ایسنا، عبدالرضا بازدار در جمع حمایت از تولید ملی، اظهار کرد: در جریان سیل فروردین ماه امسال خسارت عمده ای به همه زیر بخش های کشاورزی استان لرستان شامل؛ ایستگاه های پمپاژ، جاده های بین مزارع، باغات، مزارع استخرهای پرورش ماهی و ... وارد شده است.

وی اعلام نمود: با تصویب هیئت دولت مبنی بر جبران بخشی از خسارات وارده به کشاورزان بیش از 30 هزار پفراینده در استان لرستان تشکیل شد و تاکنون به 14 هزار پفراینده بیش از 57 میلیارد تومان وام بلاعوض به حساب کشاورزان خسارت دیده از سیل واریز شده و یا در حال پرداخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان توضیح داد: با توجه به شفاف شدن و تعیین شدن شرایط پفراینده ها و تکمیل مستندات مورد احتیاج، فرایند پرداخت خسارات سرعت بیشتری به خود گرفته و به طور میانگین روزانه بین 400 تا 500 نفر مبلغ خسارت به حسابشان واریز و یا واریز خواهد شد و مابقی پفراینده ها به مرور در حال اجرا است.

بازدار افزود: خسارات وارده به بخش شیلات لرستان بالغ بر 13 میلیارد تومان بوده که تاکنون مبلغ 8 میلیارد تومان به حساب پرورش دهندگان واریز شده و مابقی طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: پرداخت خسارت به صورت بلاعوض و تسهیلات بانکی ارزان قیمت است و تاکنون مبلغ 56 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به 8 بانک عامل واگذار شده و بالغ بر 22 میلیارد تومان آن به کشاورزان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان نمود: از بانک های عامل همراهی و همکاری با کشاورزان را خواستاریم برخی از بانک ها متأسفانه در پرداختی ها کوتاهی می نمایند، با توجه به احتیاج کشاورزان و خسارت دیدگان به نقدینگی برای ادامه فعالیت در اعطای این وام ها همکاری و تسریع نمایند.

بازدار بیان نمود: دبیرخانه ستاد سیل مستقر در سازمان جهاد کشاورزی لرستان به طور شبانه روز مشغول به کار هستند اما در طول روز کشاورزان خسارت دیده به این ستاد مراجعه نموده و باعث کند شدن فرایند انجام کارها می شوند.

وی اظهار کرد: از کشاورزان هم استانی استدعا داریم از مراجعه به ستاد استان خودداری نموده چراکه این کار باعث مختل شدن و کند شدن فرایند پرداخت ها می گردد. چنانچه احتیاج به حضور کشاورزان باشد با توجه به اطلاعات موجود در پفراینده به آن ها اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "پرداخت بیش از 57 میلیارد وام بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده از سیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت بیش از 57 میلیارد وام بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده از سیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید