چرا گوشی همراه شما داغ می نماید؟

به گزارش حمایت از تولید ملی، در این مطلب به بیان نکاتی در مورد علل داغ کردن بیش از حد گوشی همراه پرداخته شده است.

چرا گوشی همراه شما داغ می نماید؟

هم ساختار گوشی هوشمند و هم مواد استفاده شده برای ساخت قاب، نقش کلیدی در گرم شدن بیش از حد آن دارند. هر چه گوشی هوشمند شما قدیمی تر باشد، هم به علت زمان استفاده و هم به علت مواد پیچیده کمتری که برای ساخت آن استفاده می گردد، احتمال اینکه کمی داغ تر گردد، بیشتر می گردد. در این مطلب حمایت از تولید ملی به آنالیز علت داغ شدن گوشی همراه می پردازد.

علت داغ شدن گوشی همراه چیست؟

علیرغم تعداد کمی قطعات متحرک در گوشی های هوشمند، قطعات الکترونیکی با گذشت زمان تخریب می شوند. این فرایند به طور کلی منجر به مدار هایی می گردد که مقاومت در برابر جریان های الکتریکی را افزایش می دهد. این افزایش مقاومت باعث افزایش مصرف انرژی می گردد که هم باتری شما را سریع تر تخلیه نموده و هم گرمای بیشتری فراوری می نماید.

در گوشی های هوشمند هیچ فنی وجود ندارد. تلفن همراه گرمای خود را به وسیله روش های غیرفعال از جمله پوسته دستگاه و رسانا های حرارتی فلزی داخل قطعات نزدیک که تمایل به فراوری گرما دارند، دفع می نمایند.

این اتلاف غیرفعال به هوا برای یاری به انتقال گرما از دستگاه متکی است، بنابراین از نظر فنی، هر موردی که جریان هوا را مختل کند بر افزایش تاثیر می گذارد.

کدام قاب گوشی مناسب است؟

بعضی از مواد بیشتر از سایرین گوشی را عایق می نمایند، اما به طور کلی این نباید علت اصلی داغ شدن تلفن شما باشد. بیشتر قاب های گوشی های هوشمند از پلاستیک های مختلف، لاستیک، سیلیکون یا در بعضی موارد از فلز ساخته شده اند. تمرکز اصلی این قاب ها محافظت از دستگاه در هنگام افتادن است. به عنوان مثال آلومینیوم یک محافظ عالی و بعلاوه رسانای خوبی برای گرماست، بنابراین می تواند به دفع گرما از گوشی هوشمند شما یاری کند. نقطه ضعف اصلی آلومینیوم (یا هر ماده فلزی) این است که اگر در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد، می تواند به سرعت به منبع گرمای اضافی تبدیل گردد.

بیشتر قاب های سیلیکونی، لاستیکی، پلی اورتان اتلاف گرمای زیادی را برای گوشی های هوشمندی که به درستی کار می نمایند، فراهم می نمایند. اگر به طور معمول گوشی خود را در جیب لباستان قرار می دهید، گرمای اضافه بدن شما نیز در این امر نقش دارد.

دمای محیط می تواند بر گرمای تلفن شما تاثیر بگذارد

متغیر بزرگ دیگر دمای محیط در هنگام استفاده از گوشی هوشمند است. اگر در آب و هوای گرم تر با دمای محیط بالا زندگی می کنید، انتخاب قاب از موارد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

اگر مشکوک هستید که قاب شما باعث مشکل گرما شده است، سعی کنید چند روز از آن برای گوشی استفاده نکنید تا ببینید که آیا تفاوت قابل توجهی در گرما و عمر باتری ایجاد می نماید یا خیر.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا فضانوردان نمی توانند در فضا پیتزا درست نمایند؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "چرا گوشی همراه شما داغ می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گوشی همراه شما داغ می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید