یمن هرگونه برقراری صلح در سایه محاصره مالی این کشور را رد کرد

به گزارش حمایت از تولید ملی، هشام شرف وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصارالله دوشنبه هرگونه برقراری صلح در سایه محاصره مالی کشورش را رد کرد.

یمن هرگونه برقراری صلح در سایه محاصره مالی این کشور را رد کرد

از شبکه خبری المیادین، شرف توضیح داد: تحرکات سیاسی بین المللی در مورد یمن با این هدف صورت می گیرد که عربستان به اسم یک میانجی مطرح گردد و این کشور را از زیر مسؤولیت حمله به یمن مبرا سازد.

سخنان وزیر امورخارجه یمن ساعاتی پس از آن روی میدهد که خبرگزاری رویترز مدعی شد: سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در جریان سفر هیات عمانی به صنعا اعلام نموده که مذاکرات آتش بس بلافاصله پس از برداشته شدن محاصره در راستای پیشنهاد اخیر مارتین گریفیث فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن شروع خواهد شد.

براساس ادعای رویترز یک قام وابسته به جنبش انصارالله یمن و دو مقام دولت نجات ملی یمنی هم اطلاع دادند گروه های متخاصم یمنی در حال شفاف کردن شرایط توافق صلحی هستند که عربستان را از جنگ پرهزینه ای که درگیر آن شده رها نموده و بحران انسانی در یمن را هم خاتمه دهد.

رویترز در گزارش خود اعلام نمود، ائتلاف و دولت سعودی به درخواست این خبرگزاری برای پاسخ به این اظهارات جوابی نداده است.

به ادعای این خبرگزاری، توافقنامه آتش بس می تواند راستا گفت وگوهای سیاسی برای یک دولت انتقالی را فراهم کند اما این فرایند بسیار طاقت فرسا خواهد بود چون بسیاری از سران قبایل برای خود شبه نظامیان مستقل و مسلح ایجاد نموده اند.

فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان چند ماه پیش از ارائه طرحی در زمینه خاتمه دادن به بحران یمن اطلاع داد.

وی در اظهاراتی با طرح اتهامات علیه انصارالله مدعی شده بود، این طرح که آتش بس در یمن را در بر می گیرد، تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به طرح عربستان برای خاتمه دادن به جنگ یمن گفت که در این طرح مطلب تازه ای وجود ندارد.

عربستان در حالی نزد مقامات بین المللی مدعی موافقت با ایجاد آتش بس در یمن است که همچنان این کشور فقیر عربی را هدف حملات بی امان زمینی و هوایی خود قرار داده و از محاصره همه جانبه این کشور دست نمی کشد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "یمن هرگونه برقراری صلح در سایه محاصره مالی این کشور را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن هرگونه برقراری صلح در سایه محاصره مالی این کشور را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید