آزمایش بالینی داروی امیدبخش کرونا باخت؟

به گزارش حمایت از تولید ملی، نتایج مقدماتی آزمایش بالینی داروی امیدبخش ضد ویروسی رِمدِسیویر که برای مدت کوتاهی روی سایت سازمان جهانی بهداشت نهاده شد، بی تاثیر بودن آن را نشان می دهد.

آزمایش بالینی داروی امیدبخش کرونا باخت؟

به گزارش حمایت از تولید ملی به نقل از یورونیوز، نشریه فایننشال تایمز نوشت: چکیده نتایج کارآزمایی بالینی داروی رِمدِسیویر ساخت شرکت آمریکایی گلیاد ساینسز در چین که بی تاثیر بودن آن را نشان می داد، روی وب سایت سازمان دنیای بهداشت منتشر شد، اما دقایقی پس از انتشار از روی سایت برداشته شد.

پژوهش های بالینی اخیر نتایج اولیه مداوای مبتلایان به ویروس تازهٔ کرونا با رِمدِسیویر را امیدبخش اعلام نموده بود. رِمدِسیویر یکی از نخستین داروهایی بود که برای درمان کووید-19 پیشنهاد شد.

  • کشف خواص ضد کرونایی یک داروی تجربی| چطور رمدسیویر بر ضد ویروس کرونا عمل می نماید

  • نتایج ابتدایی آزمایش داروی تجربی رمدسیویر روی مبتلایان کرونا اعلام شد

شرکت گیلئاد برای سنجش تاثیربخشی رِمدِسیویر بر موارد حاد بیماری کووید-19 پژوهشی را بر روی 2400 نفر در 152 مرکز درمانی در سراسر دنیا شروع نموده بود. همچنین گفته شده بود که 1600 بیمار در 169 مرکز درمانی نیز در پژوهش این شرکت آمریکایی دربارهٔ تأثیربخشی این دارو روی موارد غیر حاد بیماری شرکت نموده اند.

  • آمریکا آزمایش یک داروی تجربی را برای درمان عفونت ویروس کورونا شروع می نماید

نتیجه منفی کارآزمایی های بالینی این دارو بر روی بیماران مبتلا به کووید 19 در چین همچنین در حالی منتشر شده است که بسیاری در سراسر دنیا در انتظار نتایج تکمیلی درمانِ آزمایشی بیماران مبتلا به کرونا با این دارو بودند.

فاینانشیال تایمز در گزارش خود به بخشی از این نتایج که در وب سایت سازمان دنیای بهداشت منتشر شد، اشاره نموده است: رِمدِسیویر حال بیماران را بهبود نمی بخشد و تاثیری بر کاهش میزان ویروس بیماری زا در گردش خون انسان ندارد.

سازمان دنیای بهداشت به یک وب سایت تخصصی استات (Stat) که این نتایج را بازانتشار داده است، گفته است نتایج کارآزمایی بالینی دارو به اشتباه و پیش از ارزیابی کمیته کارشناسی روی وب سایت این سازمان منتشر شده بود.

نکته دیگری که در این نتایج آمده است، مشاهده عوارض جانبی مهم و جدی هنگام استفاده از این دارو است که پژوهشگران را مجبور کرد تا استفاده از رِمدِسیویر را برای درمان 18 بیمار شرکت نماینده در کارآزمایی بالینی متوقف نمایند.

داروی رِمدِسیویر در اصل برای درمان بیماری ویروسی ابولا و عفونت های ویروس ماربورگ ساخته شده بود، اما در درمان این بیماری ها موفقیتی نداشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "آزمایش بالینی داروی امیدبخش کرونا باخت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش بالینی داروی امیدبخش کرونا باخت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید