آمار نمایه های بین المللی نشریات دانشگاه تهران افزایش یافت

به گزارش حمایت از تولید ملی، مدیر کل نظارت و برنامه ریزی پژوهشی دانشگاه تهران گفت: آمار نمایه های بین المللی نشریات علمی پژوهشی دانشگاه تهران افزایش یافته است.

آمار نمایه های بین المللی نشریات دانشگاه تهران افزایش یافت

حمایت از تولید ملی- محمدرضا نقوی درباره چگونگی رشد مقالات علمی پژوهشی گفت: در دانشگاه تهران حدود 97 نشریه علمی پژوهشی وجود دارند که برخی از آن ها بین المللی هستند و به زبان های مختلف نوشته شده اند.

شاخصی با عنوان آئین نامه داخلی در دانشگاه تهران وجود دارد که سردبیران و اعضای هیئت تحریریه باید بر اساس آن نظارت کافی و مناسبی روی نوع و نحوه چاپ و مطالب مقالات علمی پژوهشی داشته باشند.

نقوی گفت: دوره هایی را برای سردبیران و اعضای هیئت علمی تحریریه ها برگزار می کنیم تا آن ها بتوانند مقالات علمی و پژوهشی را بین المللی سازی نمایند و در مجلات ایرانی باکیفیت به چاپ برسانند. پژوهشگران خارجی تنها زمانی در مجلات ایرانی مقالات خود را چاپ می نمایند که نمایه بین المللی مناسب و باکیفیتی داشته باشیم و در امسال نسبت به پارسال مجلات بیشتری از دانشگاه تهران نمایه بین المللی را دریافت نموده اند و این آمار رشد یافته است.

او گفت: می توانیم مجلات ISI زیادی را در ایران ایجاد کنیم تا پژوهشگران ایرانی و خارجی مقالات خود را در آن به چاپ برسانند و از مطالب مقالات یکدیگر در جهت برطرف مسائل جامعه استفاده نمایند.

کمیسیون اخلاق در پژوهش دانشگاه تهران دوره هایی را جهت ارائه آموزش به پژوهشگران در جهت نوشتن نشریات علمی پژوهشی با کیفیت بالا راه اندازی نموده است.

محققانی که قصد انجام فعالیت های بیولوژیکی دارند باید از طرف دانشگاه تهران کد اخلاق دریافت نمایند.

البته به گفته نقوی آمار تخلف در این زمینه به علت آموزش های مکرر نزولی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آمار نمایه های بین المللی نشریات دانشگاه تهران افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار نمایه های بین المللی نشریات دانشگاه تهران افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید