آیفون پرفروش ترین پرچم دار 2021 بوده است

به گزارش حمایت از تولید ملی، طبق گزارشات منتشر شده، به نظر می رسد آیفون های اپل در حال حاضر پرفروش ترین پرچم داران حال حاضر شرکت آمریکایی در تمامی بازارها هستند.

آیفون پرفروش ترین پرچم دار 2021 بوده است

به گزارش موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، ظاهرا گوشی های پرچم دار در سال 2021 بیشترین مقدار فروش را طی چند سال اخیر داشته اند و در تمام بازارها هم این اپل بود که توانست برترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد. پیش تر هم می دانستیم اپل از لحاظ فروش پرچم دار بی رقیب است اما این بار به نظر می رسد در تمام بازارهای دنیا چنین شرایطی را شاهد هستیم. اپل در بین 10 گوشی پرفروش در دنیا، 7 نماینده داشته است تا بدین ترتیب یک رکورد استثنائی از خود به جای بگذارد.

به گزارش این موسسه، هر گوشی بالاتر از 400 دلار، بالارده محسوب می گردد که سهم آن ها از بازار هم در سال 2021 به نسبت سال قبل یعنی 2020، حدودا 24٪ رشد داشته است. به صورت کلی هم فروش گوشی های هوشمند به نسبت سال 2020 رشدی 7 درصدی را تجربه کرد.

Counterpoint Research معتقد است فروش خوب گوشی های هوشمند بالارده در سال 2021 دلایل زیادی داشته است که در بین آن ها، سیاست تعویض گوشی مهم ترین بوده است. علاوه بر این، استراتژی های خوبی که شرکت ها برای فروش محصولات شان در پیش می گیرند هم در ثبت چنین رکوردی بی تاثیر نبوده است. البته تقاضای بالا برای خرید گوشی های 5G را هم نباید فراموش کرد که در سال 2021 به شدت زیاد بود.

با خروج هواوی از بازار گوشی های 5G و تجهیز نماینده های اپل به این فناوری، تقاضا برای خرید گوشی های بالارده مجهز به 5G رشد عجیبی پیدا کرد. فراهم شدن بستر و زیرساخت های مورد احتیاج برای بهره مندی از این فناوری در بسیاری از کشورها را هم نباید در افزایش تقاضا بی تاثیر دانست. سایر شرکت هایی هم که کوشش کردند بعد از هواوی سهمی از بازار داشته باشند شامل ویوو، اوپو و شیائومی می شوند.

از آن جایی که اپل دیگر آمار فروش جزئی گوشی هایش را منتشر نمی نماید، موسسه Counterpoint Research مجبور شد از منابع آماری اختصاصی که در اختیار دارد بهره بگیرد. با توجه به این اطلاعات، در سال 2021، اپل توانست 60٪ از سهم گوشی های بالارده را ازآن خود کند در حالی که از سال 2017 نتوانسته بود دست به چنین کار مهمی بزند. البته شاید سال گذشته می شد با سری آیفون 12 این اتفاق رخ دهد اما عقب گرد این گوشی ها از یک طرف و تأخیر در عرضه آن ها از طرفی دیگر سبب شد اپل نتواند با این سری به آنچه که می خواست دست پیدا کند.

طبق پیش بینی های Counterpoint Research، اپل نه تنها طی سال های آینده تمام سهم های از دست رفته هواوی را مال خود می نماید بلکه رشد بیشتری از 60٪ خواهد داشت. البته فقط اپل نیست که در سال های آینده می تواند بازار بخش بالارده را مال خود کند. انتظار می رود با فراوری گوشی های تاشوی میان رده با قیمت پایین و عملکرد قابل قبول، بازار گوشی های بالارده بسیار پررونق تر از چیزی باشد که اکنون شاهد هستیم و شرکتی هم که در فراوری این گوشی ها عملکرد پیروز تری داشته باشد، قطعا می تواند در جایگاه نخست هم قرار بگیرد که فعلا سامسونگ بیشترین شانس را در این زمینه دارد. البته گفته می گردد اپل هم می خواهد در سال 2024 از آیفون تاشو رونمایی کند.

آمار بدست آمده نشان می دهد سامسونگ به عنوان دومین شرکت برتر از لحاظ فروش پرچم دار، رشدی 6 درصدی را از سال 2020 تا 2021 تجربه نموده اما با این حال بخشی از سهم خود را نیز در بازارهای مهم از دست داده است. با این حال سری گلکسی S21 توانست فروش بسیار بهتری از نسل گذشته خود داشته باشد چرا که گلکسی S20 درست در دوران شیوع ویروس کرونا راهی بازار شد و اصلا نتوانست عملکرد خوبی از لحاظ فروش داشته باشد. گوشی های تاشوی سامسونگ هم عملکرد فوق العاده ای دارند. خصوصا در بازارهای کره جنوبی، آمریکا و اروپای غربی.

در طرف دیگر اوپو و ویوو به نسبت سال 2020 رشد چشمگیری داشته اند؛ اگر بخواهیم خیلی دقیق محاسبه کنیم باید بگوییم سهم این دو شرکت به ترتیب 116 و 103٪ در سال 2021 رشد پیدا کرد که هر دوی آن ها در درجه اول مدیون عملکرد خوب خود و در درجه دوم هم مدیون خروج هواوی از بازار هستند. شیائومی اما توانست در رده پنجم جدول قرار بگیرد. علت اصلی پیروزیت شرکت چینی هم عملکرد خوب سری می 11 در فروش بود است. حال باید دید این شرایط سال جاری چه تغییری خواهد داشت.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون پرفروش ترین پرچم دار 2021 بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون پرفروش ترین پرچم دار 2021 بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید