انتخاب کفپوش مناسب آشپزخانه

به گزارش حمایت از تولید ملی، زمانی که صحبت از طراحی آشپزخانه به میان می آید، بیش تر افراد به خرید وسایل برقی آشپزخانه یا انتخاب کابینت فکر می کنند. در این میان باید توجه داشته باشید که کفپوش سطح وسیعی از فضای آشپزخانه را می پوشاند و به همین خاطر نباید تاثیر آن را نادیده گرفت. بنابراین در انتخاب کفپوش مناسب آشپزخانه باید دقت کافی داشته باشید. کفپوش آشپزخانه باید به گونه ای باشد که با دیگر اِلمان های موجود در آشپزخانه هماهنگی داشته باشد. برای ساخت کفپوش از متریال های مختلفی مانند لمینت و پورسلین استفاده می شود. استفاده از این کفپوش ها در آشپزخانه های مدرن نمای زیبایی ایجاد می کند. این در حالی است که در آشپزخانه هایی به سبک سنتی استفاده از کاشی های سنگ طبیعی و چوب طرفداران بیش تری دارند. در انتخاب کفپوش مناسب آشپزخانه توجه به نکاتی مانند دوام، زیبایی و سهولت تمیز کردن کفپوش را باید در نظر داشته باشید. برای ایجاد نمایی زیبا در آشپزخانه در نظر داشته باشید که رنگ کفپوش کنتراست زیبایی در فضای آشپزخانه ایجاد کند. در این جا به بیان نکاتی که در انتخاب کفپوش مناسب به شما کمک می کند، می پردازیم.

انتخاب کفپوش مناسب آشپزخانه

نکات لازم در هنگام انتخاب کفپوش مناسب

توجه به ظاهر کلی آشپزخانه

کفپوشی که برای استفاده در آشپزخانه انتخاب می کنید، باید در جهت تکمیل سایر المان های دیگر مانند کانتر آشپزخانه باشد. به همین خاطر بهتر است از انواع کفپوشی که متریال آن نزدیکی زیادی به کانتر آشپزخانه دارد، استفاده نمایید. هم چنین این امکان وجود دارد متریالی را انتخاب کنید که برای کانتر و کفپوش بتوان از آن استفاده کرد. برای ایجاد کنتراست و نمایی زیبا نیز می توانید از رنگ های مختلف یک متریال استفاده نمایید. با این حال توجه داشته باشید، در هنگام انتخاب قسمت های مختلف آشپزخانه انواع با کیفیت آن را تهیه نمایید.

توجه به چگونگی مراقبت از کفپوش

برخی از انواع کفپوش هایی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند، نیاز به سیلر زدن و مراقبت دائم دارد. بنابراین در هنگام انتخاب کفپوش آشپزخانه باید توجه داشته باشید که آیا می توانید هر روز نسبت به نظافت آن اقدام نمایید یا خیر.

استفاده از یک نمونه از پیش کار شده

توجه داشته باشید که کفپوش انتخابی با سایر قسمت های خانه نیز هماهنگی داشته باشد. هم چنین توجه به این نکته که نورپردازی در چگونگی نمایش کفپوش نیز تاثیر دارد را از قلم نیاندازید. سیلر زدن کفپوش نیز می تواند باعث ایجاد تغییر رنگ در کفپوش شود.

توجه به میزان بودجه

توجه به میزان بودجه ای که برای انجام این کار در نظر دارید، بسیار حائز اهمیت می باشد. قیمت انواع کفپوش با توجه به متریالی که برای ساخت آن استفاده شده است، متفاوت می باشد.

توجه به زیرکار

اگر سیستم گرمایشی خانه، گرمایش از کف می باشد و از زیر کفپوش لوله رد می شود، باید در انتخاب کفپوش دقت نمایید. کفپوش باید به گونه ای باشد که بتواند این گرما را انتقال دهد. برای نصب کفپوش بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. برخی از کفپوش ها باید در ابتدای فرایند طراحی آشپزخانه نصب شوند. این درحالی است که برخی دیگر را می توان پس از پایان این فرایند نصب کرد. به همین خاطر مشورت با یک متخصص در این زمینه را از قلم نیاندازید.

انواع کفپوش آشپزخانه

کاشی های پورسلین

کاشی پورسلین از جمله کاشی هایی محسوب می شود که می تواند در شکل های مختلف از بتنی گرفته تا چوبی ساخته شوند. از آن جایی که پورسلین به عنوان متریالی مقاوم شناخته شده و نگهداری از آن آسان می باشد، انتخاب مناسبی برای آشپزخانه تلقی می شود.

کاشی سرامیکی

برای ساخت کاشی های سرامیکی از خاک رس و دیگر مواد طبیعی استفاده می شود. این کاشی ها در اشکال، رنگ و بافت های مختلف وجود دارد. قیمت این کاشی ها نسبت به کاشی های پورسلین کم تر می باشد.

کاشی سنگی

کاشی های سنگی در ابعاد، رنگ و بافت های مختلف وجود دارند و در طراحی هر سبک از آشپزخانه می توان از آن ها استفاده کرد. کاشی سنگی از مقاومت بالایی برخوردار بوده و از جمله کفپوش های با کیفیت شناخته می شود. نگهداری از این کفپوش ها ساده می باشد.

کفپوش چوبی

کفپوش های چوبی باعث القای گرما به محیط می شوند. اما باید در نظر داشته باشید که این کفپوش ها نسبت به حرارت و رطوبت مقاوم نمی باشند. با این حال اگر تمایل به استفاده از کفپوش های چوبی برای آشپزخانه دارید، می توان از موادی مانند پلی ارتان برای پوشش روی آن استفاده کرده و از چوب متریالی مقاوم برای استفاده در طول سالیان دراز ایجاد کرد.

کفپوش چوب بامبو

کفپوشی که در ساخت آن از چوب بامبو استفاده شده است از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و نسبت به انواع دیگر چوب کم تر دچار آسیب دیدگی می شود. این کفپوش ها در رنگ های مختلف در دسترس می باشند. این محصول از جمله محصولات دوستدار طبیعت نیز برشمرده می شود. چرا که بامبو گیاهی است که به سرعت رشد کرده و رشد آن تنها بین 3 تا 5 سال صورت می گیرد.

کفپوش چوب مصنوعی

کفپوش چوب مصنوعی در ضخامت های متفاوتی وجود دارد و برای آن دسته افرادی که تمایل دارند پول کم تری صرف کرده ولی از ظاهر چوب طبیعی بهره ببرند، مناسب می باشد. در ساخت این گونه کفپوش ها از یک لایه چوب نرم استفاده می شود. این کفپوش ها بر خلاف کفپوش های چوبی در برابر آب از مقاومت برخوردار هستند.

کفپوش لمینت

اگر بودجه شما این اجازه را می دهد، می توانید به جای استفاده از کفپوش های چوبی و کاشی های سنگی از کفپوش لمینت استفاده نمایید. کفپوش های لمینت در انواع مختلف وجود دارند و مقاومت آن ها تقریبا از تمامی کفپوش های دیگر بالاتر می باشد. کفپوش های لمینت از قیمت بالایی برخوردارند اما پرداخت هزینه زیاد در مقابل جنس خوب آن ها ارزش دارد. توجه داشته باشید که اگر قصد خرید کفپوش لمینت دارید، انواع ارزان قیمت آن را انتخاب نکنید.

کفپوش بتنی

تنوع کفپوش بتنی برخلاف تصور همگان بسیار بالاست. این کفپوش ها در انواع رنگ نیز موجود می باشند. این کفپوش ها وزن سنگینی داشته و بسیار سخت می باشند. به همین خاطر ممکن است سفت بودن آن ها در زیر پا آزاردهنده باشد.

منبع: ساختمانچی

به "انتخاب کفپوش مناسب آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب کفپوش مناسب آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید