برنامه ریزی برای داخلی سازی 10 میلیارد دلار کالا های وارداتی

به گزارش حمایت از تولید ملی، زرندی گفت: هدف گذاری ما برای سال 1400 داخلی سازی 10 میلیارد دلاری کالا های وارداتی است.

برنامه ریزی برای داخلی سازی 10 میلیارد دلار کالا های وارداتی

به گزارش به نقل از شاتا، سعید زرندی در اولین رویداد نمایشگاهی برطرف احتیاج های فناوری صنایع کوچک و متوسط در استان قزوین گفت: سال جاری به استان ها ابلاغ کردیم قبل از معرفی واحد های فراوریی برای دریافت تسهیلات تردید دارند مشکل واحد، اقتصادی است یا موضوع دیگری، آن واحد را به یک کلینیک ارجاع دهند. هزینه های مرتبط با کلینیک را هم وزارتخانه تقبل نموده است.

زرندی تاکید نمود: بار ها مشاهده شده واحد فراوریی مشکل خود را اقتصادی می داند، اما با آنالیز کلینیک مشکل واحد مدیریت، بازاریابی، فناوری و.. تشخیص داده شد.

معاون طرح و برنامه توضیح داد: امیدوارم روزی مراجعه به کلینیک های صنعتی در کشور نهادینه گردد و باید این فرهنگ در بین واحد های فراوریی ایجاد گردد.

زرندی در بخش دیگر سخنان خود گفت: هدف گذاری ما برای سال 1400 داخلی سازی 10 میلیارد دلاری کالا های وارداتی است.

وی اضافه کرد: سال جاری تمام توان خود را بر نهضت ساخت داخل گذاشته ایم و به این منظور نمایشگاه های احتیاج را برگزار می کنیم.

معاون طرح و برنامه شرح داد: 3 نوع احتیاج در بخش صنعت است. اول احتیاج وارداتی است که همین الان بعضی واحد های فراوریی کشور قادر به ساخت آن هستند و یا فراوری می نمایند، اما شناسایی نشده اند.

وی گفت: احتیاج دوم کالا های است که فراوری در کشور نداریم، اما مشابه آن در کشور ساخته می گردد و می توان احتیاج کشور را مرتفع کرد.

70 درصد از مایحتاج لوازم التحریر کشور تامین شد/خودکفایی در صنعت نوشت افزار با حمایت پتروشیمی ها

زرندی اضافه کرد: احتیاج های است که نه در کشور فراوری می گردد و نه دانش آن در کشور موجود است که برای این بخش باید با همکاری دانشگاه ها و مراکز علمی اقدام کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برنامه ریزی برای داخلی سازی 10 میلیارد دلار کالا های وارداتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای داخلی سازی 10 میلیارد دلار کالا های وارداتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید