زمان تکمیل خط آهن چابهار- زاهدان &ndash سرخس

به گزارش حمایت از تولید ملی، معاون رئیس جمهوری گفت: خط ریلی چابهار به زاهدان از اولویت های دولت است و تا سرانجام سال آینده یا اوایل سال 1400 تکمیل می گردد.

زمان تکمیل خط آهن چابهار- زاهدان &ndash سرخس

حمایت از تولید ملی: خط آهن چابهار - زاهدان - سرخس از دروازه شرقی اسکله شهید بهشتی چابهار شروع و با عبور از شهرستانهای کنارک، نیکشهر، ایرانشهر و خاش در نهایت به زاهدان متصل می گردد و پس از آن برای ارتباط با کشورهای آسیای میانه به سرخس متصل می گردد.

محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه نهم مرداد ماه در حاشیه بازدید از قطعه هفت این خط آهن گفت: با توجه به اینکه تکمیل این طرح، تنها بندر اقیانوسی کشور را به کریدور جنوب به شمال و کریدور شرق به غرب کشور متصل می نماید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اضافه نمود: این طرح با احتساب ایستگاه های بین راهی، 730 کیلومتر است که تاکنون چهار هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده و بقیه آن از بودجه عمرانی سال جاری تامین می گردد.

معاون رئیس جمهوری گفت: برای اینکه این طرح تا انتها سال آینده و حداکثر اوایل سال 1400 آماده گردد، با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء توافقاتی صورت گرفته است.

وی اضافه نمود: اگر زیرساخت های حمل و نقل و ترانزیت کالا در بندر چابهار فراهم گردد کشور می تواند به وسیله این بندر به صورت مستقیم کالاهای صادراتی را به اقیانوس و کالاهای وارداتی را از اقیانوس به کشور وارد کند.

نوبخت گفت: چابهار می تواند در کریدور جنوب به شمال و شرق قرار گیرد و از آنجایی که این بندر در تحریم قرار ندارد باید از این فرصت طلایی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی اضافه نمود: خط آهن چابهار - سرخس از پروژه های بسیار مهم کشور است که از چابهار به زاهدان و از زاهدان به شبکه سراسری متصل می گردد.

منبع: چمدان

به "زمان تکمیل خط آهن چابهار- زاهدان &ndash سرخس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان تکمیل خط آهن چابهار- زاهدان &ndash سرخس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید