سونی شاید یک دسته پلی استیشن برای گوشی های هوشمند بسازد

به گزارش حمایت از تولید ملی، طبق طرح های ثبت شده ای که به تازگی عرضه شده سونی در حال کار روی یک کنترلر برای گوشی های هوشمند است. طرح عرضه شده موبایل را در میان و در دو طرف آن دستگاهی مشابه یک کنترلر را نشان می دهد. این طراحی بسیار مشابه نینتندو سوییچ است.

سونی شاید یک دسته پلی استیشن برای گوشی های هوشمند بسازد

کنترلری که اطراف موباید وجود دارد بیشتر شبیه به دوئال شاک 4 (Dualshock 4) است. این نکته جالب است به علت اینکه کنترلر دوئل سنس (Dual Sense) از نظر ارگونومی بسیار بهتر از دوئال شاک 4 است. طبق اطلاعات عرضه شده، این کنترلر نو دارای قسمتی است که می تواند حرکت دستگاه را شناسایی کند.

اگر این دستگاه ساخته گردد به وسیله آن می توان بازی های پلی استیشن را با استفاده از ریموت پلی (Remote Play) یا گیمینگ ابری روی گوشی موبایل تجربه کرد. چیزی مشابه Xcloud ایکس باکس که به وسیله گوشی های هوشمند بازی های ایکس باکس را امتحان کرد. البته این سیستم ابری همچنان مسائل زیادی دارد ولی برای ابتدای کار، آغاز خوبی داشته است.

دقت کنید که در حال حاضر کنترلرهای سونی به راحتی به وسیله بلوتوث به گوشی های موبایل متصل می شوند.

چند ماه پیش سونی نیکولا سباستیانی (Nicola Sebastiani) را استخدام کرد. او در گذشته روی اپل آرکید کار می نموده است. بعلاوه این کمپانی تصمیم به استخدام افرادی برای سازگار کردن مجموعه های محبوب سونی برای دستگاه های همراه، گرفته است. در همان زمان بود که رییس سونی، جیم رایان، اعلام نمود که قرار است تعدادی از عناوین محبوب سونی را به پلتفرم موبایل عرضه شوند.

جیم رایان در بیانیه خود گفت:

اگر بخواهیم موبایل های هوشمند را یک پلتفرم گیمینگ در نظر بگیریم، این پلتفرم بیشترین مخاطب را در سراسر دنیا دارد. به همین علت است که شرکت های زیادی تمایل به وارد شدن به بازار رقابت گوشی های موبایل دارند. همان طور که در گذشته دیدیم تعدادی از عناوین بزرگ گیمینگ مثل کال آو دیوتی نیز وارد دنیای بازی های موبایل شدند. به خصوص اینکه سخت افزار تلفن های همراه روز به روز قوی تر شده و زمینه را برای تجربه بازی های سنگین از نظر گرافیکی فراهم خواهند کرد.

منبع: VideoGamesChronicles.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "سونی شاید یک دسته پلی استیشن برای گوشی های هوشمند بسازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی شاید یک دسته پلی استیشن برای گوشی های هوشمند بسازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید