شرفی: طرح های انتقال آب باید پشتوانه علمی و کارشناسی داشته باشد

به گزارش حمایت از تولید ملی، یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید با تصمیم گیری های لحظه ای به طرح های انتقال آب پاسخ داد گفت: قبل از آنکه به انتقال آب پاسخ مثبت یا منفی داده گردد، پیمودن راستا کارشناسی و مطالعات علمی یک امر ضروری محسوب می گردد.

شرفی: طرح های انتقال آب باید پشتوانه علمی و کارشناسی داشته باشد

غلامرضا شرفی در گفت وگو با حمایت از تولید ملی درباره موضوع طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی، بیان نمود: برای انتقال آب، آنچه که باید در اولویت همه بخش ها باشد انجام مطالعات کارشناسی است. بعضا تصمیم گیری های لحظه ای و بدون پشتوانه کارشناسی در حوزه آب باعث شده تا ما با مسائل عدیده ای روبرو شویم.

وی در ادامه اظهار کرد: خزر یک دریاچه محدود و بسته است. باید میزان آب ورودی به این دریاچه و مقدار آبی که برای برداشت پیش بینی شده است، مورد بحث و آنالیز کارشناسی قرار گیرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس توضیح داد: قبل از آنکه به انتقال آب پاسخ مثبت یا منفی داده گردد، پیمودن راستا کارشناسی و مطالعات علمی یک امر ضروری محسوب می گردد. نمایندگان استان های شمالی امروز در این زمینه گلایه هایی دارند و وزارت نیرو و تمامی متولیان این بخش باید پاسخ های قانع کننده ای را برای آنان داشته باشند.

شرفی در ادامه تاکید نمود: طرح های انتقال آب نباید به اکوسیستم منطقه آسیبی وارد کند بلکه باید هدفمند و با پشتوانه مطالعات علمی و کارشناسی باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شرفی: طرح های انتقال آب باید پشتوانه علمی و کارشناسی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرفی: طرح های انتقال آب باید پشتوانه علمی و کارشناسی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید