شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به بیش از 13 هزار تن افزایش یافت

به گزارش حمایت از تولید ملی، با ثبت 580 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان، تعداد بیماران کووید 19 در این کشور به 13 هزار و 36 تن افزایش یافت.

شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به بیش از 13 هزار تن افزایش یافت

به گزارش خبرنگار سایت افغانستن حمایت از تولید ملی، وزارت بهداشت افغانستان گفت در یک شبانه روز گذشته 580 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در هشت ولایت این کشور شناسایی نموده است.

با ثبت این رقم، شمار بیماران کووید - 19 در افغانستان به 13 هزار و 36 تن افزایش یافته است.

این وزارت روز پنج شنبه، هشتم خرداد، گفت در یک شبانه روز گذشته یک هزار و 72 نمونه مشکوک به کرونا در آزمایشگاه های افغانستان آنالیز شده است.

طبق اعلام این وزارت، 322 نفر در کابل، 139 نفر در هرات، 27 نفر پنجشیر، 22 نفر در بلخ، 21 نفر در فراه، 20 نفر در پکتیا، 15 نفر در فاریاب و 14 نفر در پروان در یک شبانه روز گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

در یک شبانه روز گذشته هشت نفر از بیماران کووید - 19 در افغانستان جان باخته اند. سه نفر در فراه، دو نفر در کنر، دو نفر در هرات و یک نفر در پنجشیر در 24 ساعت گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند. شمار قربانیان ویروس کرونا به 235 نفر رسیده است.

همچنین در یک شبانه روز گذشته 65 نفر از بیماران کووید - 19 در افغانستان بهبود یافته اند. شمار بهبودیافتگان به یک هزار و 209 تن رسیده است.

وزارت بهداشت افغانستان، هشدار داد اگر توصیه های بهداشتی درنظر گرفته نشود، شمار بیماران کووید نوزده افزایش خواهد یافت.

ر

منبع: خبرگزاری فارس

به "شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به بیش از 13 هزار تن افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به بیش از 13 هزار تن افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید