معلق بین کلاس مالی و لوکس

به گزارش حمایت از تولید ملی، مرسدس بنز کلاس C350 در مدل های کوپه، سدان و کروک ساخته شد که تنها مدل کوپه آن وارد ایران شد. کوپه های کلاس C در طراحی از کلاس S تبعیت می نمایند. این مدل در طول 15 میلی متر از مدل سدان کوچک تر است و چهره لوکس تری دارد. ناگفته نماند مرسدس بنز، نسل سوم کلاس C را که پیش تر به عنوان کوچک ترین فراوریات بنز شناخته می شدند، 60 میلی متر بلندتر از نسل های قبلی فراوری کرد. کوپه های دودر این نسل از کلاس C در قسمت جلو کاملاً مشابه نمونه های سدان هستند و در قسمت کناری درهای کشیده تر دارند و شیب عقب خودرو نیز در آن ها بیشتر است. همچنین این خودرو از نظر امکانات در سه رده کلاسیک، آوانگارد و الگلانس فراوری شد. نمونه آوانگارد خصوصیات اسپرت تری دارد و در تریم داخلی آن جایگاه ها کاملاً تداعی نماینده یک خودروی اسپرت هستند. جلوپنجره این نمونه نیز مدل گریل است که ظاهری اسپرت و متفاوت دارد.

معلق بین کلاس مالی و لوکس

یک کلاس مالی

مرسدس بنز خودروهای کلاس C را به عنوان سری جدید فراوریات مالی اش

در سال 1993 روانه بازار کرد. این کلاس جایگزین خودروهای گروه 190 شد که بر شاسی W210 ساخته می شدند و آن ها نیز محصولات مالی این کمپانی بودند. البته آنالیز ها نشان می دهد در حال حاضر مالی ترین فراوریات بنز در بین محصولات کلاس C هستند. همچنین کوچک ترین خودروهای بنز نیز در این کلاس دیده می شوند.

بیشتر بدانیم

اولین نسل از کلاس C در 1993 روانه بازار شد. فراوری این نسل تا سال 1999 ادامه داشت و در سال 2000 نسل دوم آن معرفی گردید. مرسدس بنز نسل سوم این کلاس را در سال 2007 فراوری کرد. البته نسخه چهارچرخ متحرک نسل دوم نیز در سال 2002 وارد بازار شد که مورد استقبال فراوان نهاده شد. آخرین نسل از کلاس C نیز در 2014 به بازارهای جهانی معرفی گردید. مرسدس بنز کلاس C را تنها در مدل های سدان و استیشن فراوری می کرد اما در نسل دوم فست بک های کوپه نیز به فراوریات این کلاس اضافه شد. این فست بک ها کلاس CLC را تشکیل دادند که تا 2011 فراوریشان در چند نسل ادامه داشت. پس ازآن CLC با مدل کوپه کلاس C جایگزین شد.

درباره C350 کوپه

اما خودروی مورد نظر ما یعنی C350 در بین محصولات نسل سوم این کلاس قرار می گیرد. مرسدس بنز نسل سوم کلاس C را بر شاسی W204ساخت و بعد از مدت ها در این کلاس تحولی اساسی ایجاد کرد. تغییر در طراحی چراغ های جلو و خطوط حجم دار کناری از جمله تغییرات بصری این نسل بود. به نظر می رسید این تغییرات برای رقابت با بی ام دبلیو سری 3 اعمال شده بود. در این نسل مدل های C200، C280، C300 و C350 وارد ایران شدند که در حجم موتور و تعداد سیلندر متفاوت بودند. C350 با موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر قوی ترین مدل این نسل بود که تا 2011 یعنی 1390 و پیش از توقف واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2.5 لیتر در تعداد کم توسط ستاره ایران وارد کشور شد.

کوپه پرقدرت

این خودروی دیفرانسیل عقب با موتور خورجینی 3.5 لیتری 4 سیلندر 24 سوپاپی خود، در پکیج اسپرت یا همان آوانگارد (که وارد ایران شد) توان فراوری 265 اسب بخار قدرت در 6500 دور در دقیقه را دارد. گشتاور آن نیز 350 نیوتن متر در دور موتور 3500 تا 5250 دور در دقیقه است. سقف سرعت این خودرو 250 کیلومتر در ساعت بوده و شتاب صفر تا صدش 6 ثانیه. جعبه دنده تیپ ترونیک 7 سرعتی اتوماتیک آن قابلیت کنترل با دسته دنده بین کنسولی و شیفترهای پشت فرمان را دارد. مصرف سوخت ترکیبی خودرو نیز 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. از تجهیزات ایمنی خودرو و امکانات رفاهی آن می توان به 6 کیسه هوا و نمایشگر لمسی چندمنظوره قابل کنترل با موس میان کنسولی اش اشاره نمود. امکانات و تجهیزات در خودروهای مرسدس بنز آن قدر بالاست که بهترین های بازار نیز به گرد پای این فراوریات نمی رسند. امکاناتی مانند سان روف با قابلیت تنظیم 4 حالتی و مجهز به سیستم ایمنی تصادف یا سیستم هشدار خواب آلودگی از جمله آن ها هستند.

بازار مرسدس بنز C350 کوپه در ایران

خودروهای کلاس C بنز در ایران مورد استقبال خوبی نهاده شدند؛ از نسل دوم آن ها گرفته که به بنزهای پلیس معروف اند تا مدل های کوپه و اسپرت نسل سوم. مشتریان این کلاس از بنز معمولاً بین انتخاب آن یا یک مدل از سری 3 بی ام دبلیو تردید دارند اما معمولاً افراد مسن تر سراغ بنز می آیند و جوان ترها بی ام دبلیو را انتخاب می نمایند. این قاعده البته تا پیش از معرفی C350 کوپه ثابت بود. ورود این خودرو با ظاهر و خصوصیات اسپرت و قدرت و شتاب چشمگیرش توانست از نسل جوان نیز دلربایی کند و رقیب دیرینه هم وطن را هم از میدان به در کند.

تنها چیزی که این روزها می تواند بازار این خودروی زیبا را خراب کند، قیمت بالای آن است. نسبت به اینکه نمونه صفر C350 کوپه نیز سال هاست وارد کشور نمی گردد و جوان ترین هایش در ایران فراوری 2011 هستند قیمت بین 350 تا 500میلیون تومان رقم بالایی به نظر می رسد. نکته دیگر هزینه بالای نگهداری از خودروهای بنز و مشکل تأمین قطعات آن ها در شرایط تحریم است که بازار خریدوفروش این خودرو را کم رونق می نماید.

منبع: دیوار

به "معلق بین کلاس مالی و لوکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلق بین کلاس مالی و لوکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید