هاشمی در جمع خبرنگاران بیان کرد؛ کاهش مراکز آموزشی شهرداری تهران

به گزارش حمایت از تولید ملی، رئیس شورای شهر تهران در رابطه با کاهش مراکز آموزشی تابعه شهرداری تهران توضیحاتی داد.

هاشمی در جمع خبرنگاران بیان کرد؛ کاهش مراکز آموزشی شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار ، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پس از یکصدو سی و نهمین جلسه این شورا در جمع حمایت از تولید ملی در شرح مصوبات امروز شورا، اظهار کرد: در جلسه امروز نگرانی بسیاری از اعضا نسبت به لایحه ارائه شده به مجلس از سوی کمیته مالی وجود داشت و این نگرانی مبنی بر از بین رفتن درآمد های پایدار شهرداری تهران بود.

هاشمی ادامه داد: تفکرات اعضای شورای شهر بر این موضوع متمرکز شده بود که از نمایندگان مجلس بخواهند که با رای ندادن به این لایحه در صحن مجلس آن را دوباره به کمیسیون مالی مجلس برگرداند و این کمیسیون نسبت به بخش هایی از آن تجدید نظر کند.

هاشمی اعلام کرد: علت نگرانی اعضای شورا شهر هم این موضوع بود که درآمد پایداری شهرداری با تصویب این لایحه به دلیل تخصیص یافتن ارزش اضافه نموده به طور مستقیم، می تواند منجر به کاهش درآمد و تبدیل به بحران گردد.

وی ادامه: بحث دیگر امروز که در دستور جلسه شورای شهر نهاده شد بود ساماندهی مراکز آموزش جامع علمی کاربردی بود.

رئیس شورای شهر تهران اضافه نمود: شهرداری تهران و تمام سازمان ها و شرکت ها و مناطق دارای مراکز آموزشی هستند که تعداد این مراکز به 30 عدد می رسد و 9 مرکز علمی و کاربردی نیز وجود دارد.

هاشمی توضیح داد: همکاران ما در مورد کاهش این تعداد از مرکز جامع علمی کاربردی طرح ارائه نموده بودند که به کمیته منابع انسانی ارسال شد و بعد از نظر کمیته، این طرح به شورا آمد و این جلسه شورا را به طور کامل موضوعات آن به خود اختصاص داد و در نهایت تصمیم بر آن شد که مراکز جامع علمی کاربردی از 9 مرکز به 4 مرکز تقلیل پیدا کند.

وی ادامه داد: این مراکز به نام های حمل و نقل ترافیک، فرهنگ سازی و اجتماعی، فناوری و هوشمند سازی و ایمنی نامگذاری شد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید نمود: در ادامه قرار است که رشته های آموزش این مراکز در شورای شهر مطرح و به تصویب برسد.

هاشمی در انتها گفت: اهمیت این موضوع بسیار بالاست و علت آن این است که در این مراکز 3 هزار و 500 دانشجو داریم که 60 درصد آن ها خارج از شهرداری هستند و شهرداری به آن ها یارانه می دهد و کیفیت آموزش و پرورش رشته های ارائه شده در آن مناسب نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هاشمی در جمع خبرنگاران بیان کرد؛ کاهش مراکز آموزشی شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشمی در جمع خبرنگاران بیان کرد؛ کاهش مراکز آموزشی شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید