هوش مصنوعی راه حل جدید شرکت های ایرانی

به گزارش حمایت از تولید ملی، بدون شک یکی از جدیدترین و جذاب ترین حوزه هایی که در سالیان اخیر دنیای فناوری را تحت تأثیر خود قرار داده، هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی راه حل جدید شرکت های ایرانی

به گزارش حمایت از تولید ملی، بنابر اعلام عامراندیش، در کشور ما نیز شرکت های زیادی وارد این حوزه شده و با پذیرش ریسک حضور در این زمینه، کوشش دارند تا به هوشمندسازی کسب وکارهای داخلی یاری نمایند. یکی از این شرکت ها، عامراندیش هوشمند است که از سال 1396 تأسیس شده و در چندین حوزه به شرکت های مختلف سرویس های هوش مصنوعی ارائه می نماید. برای آشنایی بیشتر با عامراندیش هوشمند، مصاحبه ای با مدیرعامل این شرکت آقای دکتر نجفیان اجرا شده که توجه شما را به آن جلب می کنیم:

ورود به حوزه هوش مصنوعی

با توجه به تجربه نزدیک به 25 سال فعالیت در حوزه برنامه نویسی و مدیریتی، یکی از مسائلی که همواره در ذهن داشتم گام برداشتن در جهت رشد تکنولوژی بود. در سال های اخیر نیز به لطف پیشرفت هایی که در زمینهٔ هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق پیش آمد و تغییر جهت کاربرد هوش مصنوعی از صنایع بزرگ و انحصاری به سمت کسب وکارها، کوشش کردیم تا نگاه خودمان را معطوف به این حوزه نگه داریم. با توجه به اینکه ازنظر بسیاری از بزرگان هوش مصنوعی الکتریسیته قرن آینده است ما هم در راستای بهره مندی از دریای بیکران هوش مصنوعی وارد این حوزه شدیم.

چالش های هوش مصنوعی

علی رغم کوشش های بسیار در زمینهٔ آکادمیک در داخل کشور، فاصله ایران نسبت به کشورهای پیشرفته از لحاظ استفاده در صنایع مختلف، یکی از مهم ترین چالش های موجود در این زمینه می باشد. به همین دلیل یکی از مهم ترین مسئولیت هایی که از ابتدا روی دوش خود احساس کردیم عملیاتی سازی مسائل مطرح شده در جهانی آکادمیک و استفاده از مزیت های هوش مصنوعی در کسب وکارها بود. با تجربه ای که تیم هوش مصنوعی عامراندیش طی ده سال اخیر و قبل از تأسیس این شرکت داشته، کوشش شد تا با پیروزیت، چالش های موجود را بگذرانیم.

تکنولوژی های فراوریشده

در حال حاضر در 3 حوزه: پردازش گفتار (تبدیل گفتار به نوشتار و متن به گفتار به زبان فارسی)، فهم و تحلیل متن (دستیارهای هوشمند و چت بات) و پردازش تصویر (شناسایی چهره، شناسایی اشیاء، نویسه خوان نوری و ...) تکنولوژی هایی را فراوری نموده و پیروز شدیم تا مجوز دانش بنیان را برای این محصولات دریافت کنیم. چشم انداز شرکت براین است تا هرسال وارد حوزه ای جدید گردد. از همین رو در امسال با انجام مراحل تحقیق و توسعه و تست های ابتدایی در بازار، پیروز شدیم تا از محصول جدیدی در حوزه سلامت و پزشکی رونمائی کنیم.

دایره وسیع مشتریان

هر کسب وکار در هر صنعتی می تواند در دایره مشتریان محصولات فراوریی ما قرار بگیرد. همه سازمان ها و مراکز دولتی (B2B و B2G)، استارت آپ ها و شرکت هایی که در حال ارائه خدمات به مصرف نماینده های نهایی هستند (B2B2C) و حتی کاربران عادی (B2C) می توانند با استفاده از محصولات فراوریشده توسط ما ضمن کاهش هزینه های خود، از آخرین تکنولوژی های مبتنی بر هوش مصنوعی در کسب وکار خود منتفع شوند.

بزرگ ترین ریسک، ریسک نکردن است

زمان هایی است که عدم ریسک باعث عقب افتاده از یک سری پیشرفت ها می گردد. بخصوص در حوزه تکنولوژی، تاریخ به ما اثبات نموده که اگر نسبت به تغییرات و قبول ریسک مقاومت زیادی کنید، بالاجبار هزینه سنگینی پرداخت خواهید کرد و تکنولوژی به راحتی از روی شما عبور خواهد نمود. مثال فراموش نشدنی شرکت نوکیا بود که با داشتن 80 درصد سهم بازار، علی رغم اصرارهای بسیاری از متخصصین به تغییر سیستم عامل Symbian و افزودن قابلیت لمس کردن به صفحه گوشی های خود، حاضر به قبول ریسک تغییر نشد تا شرکتی مثل اپل که تا آن موقع تجربه چندانی در حوزه فراوری گوشی های موبایل نداشت، به سرعت نوکیا رو جا بگذارد و نوکیای 60 میلیارد دلاری رو به یک شرکت 6 میلیارد دلاری تبدیل کند.

نمونه های پیروز خارجی

کوشش ما بر این است تا با الگوبرداری از شرکت های پیروز و پیشرو خارجی، محصولاتی که مناسب کسب وکارهای ایرانی است را فراوری و به بازار عرضه کنیم. درزمینهٔ تبدیل گفتاربه نوشتار گوگل با پشتیبانی از 120 زبان جهان در حال یکه تازی است. آمازون، مایکروسافت و اپل نیز در این زمینه نمونه های بسیار خوبی عرضه نموده اند. شرکت IBM نیز با تمرکز بر بازار B2B درزمینه هایی که ما وارد مرحله فراوری شدیم، پیروز شده تا سهم بزرگی از این بازار را به دست آورد. قطعاً بعد از مشاهده پیروزیت های شرکت های مطرح، ما هم با قبول ریسک هزینه های بالای فراوری و جمع آوری دیتا وارد بازار شدیم.

مزیت رقابتی

درزمینهٔ تبدیل گفتاربه نوشتار و پردازش متن، تمرکز ویژه بر روی زبان فارسی و هزینه های پایین تر نسبت به موارد مشابه خارجی، به ما یاری نموده تا به هنگام تصمیم گیری مشتری که بر مبنای دو فاکتور کلیدی دقت بالا و قیمت پایین است، در زمره انتخاب های مشتریان قرار بگیریم. مزیت مهم دیگر نیز امکان ارائه سرویس های هوش مصنوعی بر روی سرورهای داخلی مشتریانی است که دغدغه حفظ حریم خصوصی در سازمان خود رادارند. مثل بانک ها که برای استفاده از سرویس های مختلف، حتی مجاز به اتصال به دیتاسنترهای خارج از خود نیز نیستند. این امکان تنها توسط شرکت های داخلی قابل ارائه است.

مهم ترین رقیب ما، دیروز ما است

در حال حاضر شرکت هایی در بازار حضور دارند که سابقه طولانی تری در این زمینه دارند و ما به نوعی یک شرکت جدید به شمار می رویم. علی رغم رصد رقبای داخلی، آنچه که برای ما در اولویت است الگوبرداری صحیح از شرکت های پیروز خارجی است تا بتوانیم به کیفیتی بالاتر از آن ها دست پیدا کنیم. درواقع امروز مهم ترین رقیب ما، دیروز ما است

آینده هوش مصنوعی در ایران

با توجه به گستردگی حوزه های مختلف درزمینه های هوش مصنوعی و پتانسیل بالای موجود در داخل، آینده بسیار روشنی پیشرو است. ما هم به زعم خود کوشش می کنیم تا با افزودن حوزه های مختلف به ارتقای فرهنگی، اجتماعی و مالی کشور درزمینهٔ هوش مصنوعی یاری کنیم.

www.amerandish.com

02122847693

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هوش مصنوعی راه حل جدید شرکت های ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی راه حل جدید شرکت های ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید