پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با برنامه ریزی دقیق اجرا گردد

به گزارش حمایت از تولید ملی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری با اشاره به ظرفیت گردشگری استان گفت: گردشگری ظرفیت کم نظیری است که در این استان در اختیار داریم و این صنعت می تواند در رفاه، درآمدزایی، اشتغال و معرفی استان تاثیرگذار باشد.

پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با برنامه ریزی دقیق اجرا گردد

به گزارش حمایت از تولید ملی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری در رابطه با برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برنامه ای تدوین شده برای برگزاری این جشنواره ملی داشته باشد و انتظارات خود را از دستگاه ها متناسب با تواتمندی هایشان تعریف کند.

محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه از برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج اطلاع داد.

باقری اظهار کرد: پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین 16 تا 20 تیرماه در یاسوج برگزار می گردد.

او با اشاره به محورهای جشنواره، اضافه کرد: نمایش های آیینی، خیابانی و آداب و رسوم، موسیقی مقامی، محلی و سنتی، بازی های بومی، محلی و حرکات موزون و شاهنامه خوانی و ادبیات بومی از مهم ترین این محورها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد سرپناه عشایری و نمایش نحوه زندگی عشایری و پخت نان و غذای محلی را از دیگر محورهای این جشنواره عنوان و اعلام کرد: بخش جنبی جشنواره شامل شعر، فیلم کوتاه، مقاله و مسابقه عکاسی از جشنواره است.

باقری مطرح نمود: این جشنواره قرار بود در نیمه نخست اردیبهشت ماه سال جاری برگزار گردد که بنا به تصمیم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، زمان برگزاری آن تغییر کرد.

او با اشاره به اینکه این جشنواره تاکنون چهار بار برگزار گردیده است، ابراز کرد: این جشنواره سال 85 با حضور 15 استان، سال 89 با حضور 14 استان، سال 95 با حضور 16 استان و سال 97 با حضور 20 استان برگزار گردید.

منبع: میراث آریا

به "پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با برنامه ریزی دقیق اجرا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با برنامه ریزی دقیق اجرا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید