درمان های جالب برای ریزش مو در زنان

به گزارش حمایت از تولید ملی، ریزش مو تا حدی طبیعی تلقی می گردد اما وقتی که تار مو نازک گردد یا مو های بخشی از سر بریزد دیگر امری عادی نیست و باید به دنبال غلت و درمان برای این موضوع باشیم. درمان های پزشکی زیادی برای ریزش مو وجود دارد که شامل جراحی، لیزرتراپی و درمان های دارویی است. در ادامه به برخی از روش های درمان ریزش مو در زنان اشاره می کنیم.

درمان های جالب برای ریزش مو در زنان

درمان ریزش مو با ماینوکسیدیل

این دارو به طور گسترده برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت مایع یا فوم وجود دارد و باید حدود دوبار در روز به کف سر مالیده گردد.

ماینوکسیدیل باعث رشد مجدد مو و پیشگیری از ریزش بیشتر مو می گردد. تاثیرات این دارو بعد از چند ماه استفاده مداوم مشاهده خواهد شد. ضروری است بدانید که با قطع مصرف دارو ریزش مو ادامه پیدا خواهد نمود؛ بنابراین شاید لازم باشد مدت زمان خیلی طولانی از آن بهره ببرید.

ماساژ با روغن نارگیل

مقداری روغن نارگیل را گرم کنید و با انگشتانتان روی کف سر ماساژ دهید. این کار باعث افزایش خونرسانی به فولیکول های مو شده و آن ها را تقویت می نماید.

کورتیکواستروئید ها

دارو ها یا آمپول های کورتیکواستروئیدی حاوی نوعی هورمون هستند. این داروها سیستم ایمنی بدن را سرکوب می نماید و از این رو می تواند به از بین بردن آلوپسی آرئاتا یاری می نماید. آن ها را می توان هم به صورت تزریقی، کرم و پماد استفاده کرد که برای بهبود قابل توجه ریزش مو تزریق چندبار در ماه انجام می گردد.

درمان با نور فرابنفش

نور درمانی در هفته دو تا سه بار انجام می گردد و بعد از حدود 26 هفته تا یکسال نتایج این درمان قابل مشاهده خواهد بود. درمان لیزر پوست شما را در معرض اشعه ماورابنفش قرار داده و ممکن است فرد را در معررض ابتلا به سرطان پوست قرار دهد. عوارض این درمان حالت تهوع و رنگدانه سازی است که معمولا هم از جانب پزشکان پیشنهاد نمی گردد.

درمان جایگزینی با هورمون

این روش برروی افرادی که بر اثر یائسگی دچار ریزش مو شده اند موثر خواهد بود. این درمان شامل مصرف استروژن و پروژسترون به وسیله قرص، کرم و پچ پوستی است علاوه بر درمان ریزش موی سکه ای و آلوپسی آندروژنیک برای کاهش عوارض و علائم پس از یائسگی هم کاربردی است.

آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای آنزیم های مختلفی است که به رشد مو یاری می نماید. می توانید ژل یا آب آلوئه ورا را مستقیما به پوست سر خود بزنید یا ناشتا یک قاشق چای خوری از آن را میل کنید. یکی از آنزیم هایی که دارد به بازسازی سلول های مرده پوست سر یاری می نماید؛ از آلوئه ورا برای کنترل شوره سر، خارش هم استفاده می گردد.

کاشت مو

کاشت مو درمانی گران محسوب می گردد و احتیاج به یک فرآیند جراحی دارد، عملی تهاجمی است و منجر به ایجاد زخم می گردد اما مو های کاشته شده نه تنها رشد می نماید بلکه مدت زمان خیلی زیادی هم با شما می ماند.

بهبود گردش خون

انتقال خون و اکسیژن به تمامی نقاط بدن مهم است. افرادی که گردش خون مناسبی ندارند متوجه می شوند که سلول های پوست سرشان می میرد به این معنی که رشد موها متوقف خواهد شد. بنابراین مهم است که گردش خون را تحریک نموده و سطح آهن بدن را در مقادیر مناسب حفظ کرد. به کمبود آهن، آنمی گفته می گردد و بدون آهن قادر به فراوری گلبول های قرمز نخواهید بود. در کنار آهن، مهم است که سطح پوست را تحریک کنید تا خون به آن منطقه جذب شده و فولیکول ها و رشد مو را تحریک کند. ماساژ سر یکی از بهترین راه ها برای ایجاد این گردش است.

ویتامین ها و مواد مغذی

همانطور که بالاتر اشاره شد، ممکن است ریزش موی شما به دلیل کمبود آهن در بدنتان باشد. یکی از عناصر مهم دیگر در سلامت مو، ویتامین B است که از بین ویتامین های این گروه بیوتین مهمترین ویتامین برای داشتن موهای سلامت است.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا از قوی ترین درمان های خانگی است که از صدها سال پیش مورد استفاده قرار می گرفته است. با ماساژ دادن این روغن روی پوست سر و موها و به خصوص ناحیه ای که ریزش بیشتری دارد، نتیجه جالب این روغن را ببینید.

رزماری

قرن هاست که از رزماری برای مو استفاده می گردد. بهترین روش استفاده از آن هم به صورت مخلوط با روغن بادام است و می توانید آن را مستقیما به پوست سر و موهایتان بزنید.

گلرنگ

اضافه کردن گلرنگ به رژیم غذایی به بهبود گردش خون یاری خواهد نمود. گلرنگ به عنوان عامل اتساع رگ ها شناخته شده است و به ویژه می تواند رگ های خونی موجود در سر را باز کند و خونرسانی را به آن منطقه افزایش دهد.

غذاهای غنی از پتاسیم

در صورتی که از ریزش مو رنج می برید، مصرف موز و مواد دیگری که غنی از پتاسیم است فکر خوبی است. پتاسیم هم مانند گلرنگ باعث اتساع رگ ها شده، فشار خون را با ریلکس کردن رگ ها کم می نماید و اکسیژن و خونرسانی به سلول های پوست سر را زیاد می نماید. علاوه بر این پتاسیم باعث حفظ تعادل مایعات بدن شده و با این کار باعث پیشگیری از عملکرد نادرست فولکول ها می گردد.

رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی نادرست می تواند خطرناک باشد و تعادل هورمون های بدن را بهم بزند و در صورتیکه غده تیروئید شما به درستی کار نکند باعث چاقی و لاغری شما می گردد. هنگامی هورمون ها از حالت متعال خارج شوند، تستوسترون می تواند به راحتی به دی هیدروتستوسترون تغییر کند و به این ترتیب سلول های فولیکول را از بین ببرد.

آروماتراپی و مدیتیشن

افسردگی و اضطراب شدید می تواند به سادگی تعادل هورمونی بدن شما را بهم بریزد. بنابراین وضعیت روحی شما به صورت مستقیم بر شرایط فیزیکی شما هم تاثیر دارد. تکنیک هایی مثل آروماتراپی و مدیتیشن به سلامت روحی روانی شما یاری می نماید و در این صورت موهای شما تحت اوضاع روحی و نگرانی هایتان نخواهد ریخت.

منبع: کتاب کاله

به "درمان های جالب برای ریزش مو در زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های جالب برای ریزش مو در زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید